Avatar billede Melodenia Nybegynder
12. december 2013 - 19:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan printere være kræsne i forhold til styresystemer?

Hejsa
Jeg er en pige som ikke har særlig meget forstand på hverken computere eller printere, men må sige jeg var lidt overrasket over et problem der er opstået med min printer.
For ca. 2,5 år siden fik jeg en HP Photosmart trådløs e-All-in-one printer -B110a, og på det tidspunkt der havde jeg en computer med windows 7, og de eneste problemer jeg havde, var defekte blækpatroner. Men så for ca. 2 måneder siden, der fik jeg ny pc, da min gamle computers grafikkort var ved at stå af(har kun bærbare pc'er), hvor den nye er en compaq CQ58 og som har windows 8 some styresystem, det har alle nye pc'er jo fra start nu om dage. Nå det var lidt info om mine produkter, videre til problemet:
Jeg sidder og er i gang med en større opgave inden for gymnasiet og skulle til at printe det ud, da min printer begyndte at opføre sig underligt. Den startede fint med at udskrive siden, men den skrev kun mellem 3-15 linjer på en side, for så at spytte papiret ud og skrive videre på et nyt papir. Så jeg fik ikke en aflevering på 5 sider, men en aflevering på 15 sider, hvor ingen af siderne er skrevet halv færdig, samtidig med at der var en masse linjer der slet ikke blev udskrevet. Jeg prøvede alt muligt, rensede skrivehovedet, lavede tests og hvad man nu ellers kan lave, uden at det virkede. Det sjove ved det er, at når printeren skulle skrive en test ud, havde den ingen problemer med at fylde en hel side ud, hvilket fik mig til at tænke på om det kunne være forbindelsen mellem min nye pc og printeren, så jeg fandt min gamle pc frem og prøvede at skrive aflevering ud via den gamle, og det fungerede. Jeg fik alle 5 papirer printet fint og nydeligt ud. Jeg må ærlig indrømme at jeg aldrig har hørt om at en printer skulle have problemer med et styre system, men er det fordi det er windows 8? Er der andre der har oplevet noget lignende? og er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre for at ordne det, for kan ikke rigtigt tage begge pc'er med til termins prøve i foråret eller eksamen til sommer.
Håber der er en som kan hjælpe
Hilsen
Melodenia
Avatar billede Thonie Nybegynder
12. december 2013 - 19:26 #1
Det lyder mest som en forkert printerdriver. Prøv at søge på printerfabrikantens hjemmeside og se om du kan finde en Windows 8 driver til den specifikke printer.
Avatar billede Melodenia Nybegynder
12. december 2013 - 20:14 #2
Det virkede Tusind tak for hjælpen Thonie
Avatar billede Thonie Nybegynder
12. december 2013 - 21:35 #3
Velbekomme