Avatar billede pstidsen Novice
12. december 2013 - 17:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lav en liste over alle ord i Excel

Jeg har en 4-5 ark i Excel med flere tusinde felter. Rigtig mange af felterne går dog igen. Hvordan kan jeg samle en liste over alle felter, men jeg ønsker kun at hvert felt optræder én gang på listen.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. december 2013 - 21:46 #1
Kan du selv klare den herfra ? :

http://www.get-digital-help.com/2009/03/30/how-to-extract-a-unique-list-and-the-duplicates-in-excel-from-one-column/

Ellers beskriv hvilke kolonner/rækker der skal trækkes udfra.

vh
Avatar billede pstidsen Novice
12. december 2013 - 22:25 #2
Hej jokkejensen

Mig og Excel er ikke så gode venner når det kommer til lidt mere avancerede ting, så jeg kunne godt bruge lidt mere hjælp.

Det jeg som minimum skal kunne er at tage kolonnerne C, F, I, L, O, R, U, X, AA og AD og så trække alle unikke værdier ud. Ydermere ville det være rigtig fint hvis jeg kunne hive feltet til venstre og til højre for det unikke felt med. - Ja lidt avanceret.

Derfor har jeg også tænk på bare at kopiere alt ind på en lang liste (det er måske 2000-2500) og så sortere alfabetisk og så bare slette alle dubletter. Det er sikker nemmere..
Avatar billede pstidsen Novice
14. december 2013 - 15:11 #3
Hej jokkejensen

Glem #2.

kan du se fejlen her: http://gratisupload.dk/billede/thumb/705325/full/ ?
Avatar billede pstidsen Novice
15. december 2013 - 15:34 #4