Avatar billede Chocologo Nybegynder
12. december 2013 - 16:58 Der er 6 kommentarer

Stjålet tlf - Gaderøveri - Indbosforsikring?

Hej.. For 1 uge siden fik jeg og mine 2 venner røvet vores tlf'ner (iphone 5) af 8-9 unge med knive.. Samme aften vi blev røvet valgte de to af mine venner at udfylde en anmeldelse til politiet. Jeg valgte ikke at anmelde det da jeg ikke så nogle grund til det, da politiet alligevel højst sandsynligt ikke ville gøre det store ud af det, da det "kun" er en tlf.
Min far huskede så at han havde indbosforskring og at det burde dække mit tab, men det kræver jo så at jeg har anmeldt episoden..
Så kommer mit spørgsmål: Er muligt at anmelde et gaderøveri 1 uge efter hændelsen så jeg kan få dækket min tlf af vores forsikring?
Hvis ikke, har jeg endnu et spørgsmål: Da mine venner anmeldte episoden, inkluderede de mit navn og mit tab i deres anmeldelse. Er det så muligt for mig at bruge kvitteringen for deres anmeldelse og sende den til min forsikring da jeg jo er inkluderet som et offer for gaderøveri og der står at jeg fik frarøvet min iPhone 5?

ps. jeg har kvittering for min tlf liggende et sted..
Avatar billede cadell400 Nybegynder
12. december 2013 - 17:07 #1
Har oplevet det med min bil, hvor der lå en MacBook Pro i en taske, indbo dækkede det, men skulle først have bilen tjekket på værksted før det gik igennem.
Forsikringen ville nok sige at du selv har smidt den ud eller gemt den.

Men prøv dig frem, hvis du kæmpe længe nok giver de dig nok erstatning.
og så plus at dine venner har kvittering på at det er blevet andmeldt :)
Avatar billede Chocologo Nybegynder
12. december 2013 - 17:22 #2
Ja nu får jeg så bekymringer for at min forsikring vil komme med undskyldninger..
Altså hvis jeg har kvittering på min tlf og kvittering på en anmeldelse fra politiet, burde de jo dække min tlf ik? Synes ellers jeg har læst at de erstatter tab fra røveri osv, og jeg kan ikke rigtig gøre mere for at overbevise dem når jeg har kvittering på både tlf og en anmeldelse af røveriet.
Avatar billede cadell400 Nybegynder
12. december 2013 - 19:55 #3
Du må desværre kæmpe kampen med dem, sådan er det sku :/
men held og lykke, håber det lykkes til sidst :)
Avatar billede conz Juniormester
12. december 2013 - 21:30 #4
Altså, hvis dine venner har fået dit navn og dit tab med i deres anmeldelse, så ville jeg umiddelbart tro, at din forsikring skal dække det.

Du skal blot oplyse forsikringen om det journalnummer, som dine venner fik, hvor også dit tab og du indgår.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
12. december 2013 - 22:26 #5
Ved ikke om det findes til ios.
Men til andre så kan jeg anbefale "Prey"
Det er en applikation der gør at du kan låse din telefon, så brugeren ikke kan installere/afinstallere applikation.

Du kan fjernaktivere kameraet.
Du kan fjernaktivere gps, og trådløs.
Du kan aktivere og stoppe prey via en sms med et ord eller sætning du selv vælger eller hjemmesiden.

Programmet kan ikke deaktiveres medmindre man først stopper Prey, og indtaster den rigtige logind kode.
Registrere sim skifte.

Via hjemmesiden kan man fjernaktivere en alarm og andre ting.

Det er gratis for optil 2 overvåget enheder.
Avatar billede Chocologo Nybegynder
13. december 2013 - 15:07 #6
@Betalyte
Fedt og høre.. Tænkte så på om du ved om det er muligt for mig at anmelde det selv, nu hvor der er gået 1 uge og 2 dage siden jeg fik frarøvet min tlf?

@tordenfusk
Nu er det sådan, at når de små unge samfundstabere laver gaderøveri, lader de dig ikke gå indtil du har indtastet din kode og nulstillet hele tlf'en foran dem. Så alt det der med apps osv hjælper ikke rigtig hvis man først står som offer for et gaderøveri :/