Avatar billede sitecoredk Nybegynder
09. december 2013 - 13:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows Azure og danske domæner

Hej
Jeg har fået oprettet mig en kommerciel Windows Azure web site (web hotel). Denne er oppe og køre og jeg ønsker du at få tilknyttet mit danske dk domæne til windows azure web site.
P.t. bliver mit dk domæne hostet af surftown, som jeg også har købt et webhotel af.

Når jeg inde i Windows Azures kontrol panel forsøger at tilknyttet mit danske domæne til mit Windows Azure hjemmeside, får jeg følgende besked;

-------------------------------------
You can point custom domain names to your Windows Azure web sites. Windows Azure must verify that you are authorized to configure the custom domain name to point to your Windows Azure web site. To verify authorization, create a CNAME resource record with your DNS provider that points from either www.yourdomain.com to
mitwindowsazurewebsite.azurewebsites.net
or from awverify.www.yourdomain.com
to
awverify.mitwindowsazurewebsite.azurewebsites.net

-------------------------------------

Jeg ønsker ikke at anvende awverify, idet jeg ønsker at mere kontrol over processen og så vil jeg gerne bruge danske tjenester, såfremt det giver mening.

Jeg har allerede talt med dk-hostmaster, som nævner noget omkring at jeg skal have to navneservere fra Windows Azure (Microsoft), som skal efterfølgende godkendes af dk-hostmaster. Jeg ved allerede nu at jeg aldrig kommer til at få 2 navneservere adresser fra Microsoft, idet jeg har prøvet denne "leg" før.

Har også talt med Surftown, som nænver at jeg skal oprette en CNAME inde fra deres kontrol panel. Men det ønsker jeg ikke, idet jeg har tænkt mig at droppe surftown i fremtiden og køre udelukkende på Windows Azure.

Så kort og godt, hvordan tilknyttet jeg mit danske domænenavn til mit windows azure website.

Tak for at have læst ovenstående.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
09. december 2013 - 15:19 #1
Du kan flytte din DNS gratis til enten

www.posthuset.nu - Jeg står bag. Så skjult reklame.

www.gratisdns.dk - Er størst i DK
www.quickdns.dk
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
09. december 2013 - 15:20 #2
Jeg læser lige svaret igennem igen.
Hvis ikke du kan for dit domæne hosted hos Azure, kan du ikke 100% kører deres systemer. :)
Avatar billede sitecoredk Nybegynder
10. december 2013 - 10:23 #3
Jeg fik løst problemet ved via Surftowns administration panel.
Man gør således:

Man starter med at oprette 2 CNAME records (DNS CNAME Post)

awverify.samar.dk > awverify.ditazurewebsite.azurewebsites.net
awverify.www.samar.dk awverify.ditazurewebsite.azurewebsites.net

Herefter går man ind i Windows Azure, hvor man får opgivet en ip adresse til Windows Azure serveren.

Efterfølgende opretter man 3 A records (DNS A Post)

www.ditdomæne.dk > ip til Windows Azure
ditdomæne.dk > ip til Windows Azure
*.ditdomæne.dk > ip til Windows Azure