Avatar billede Helbo-DK Juniormester
06. december 2013 - 12:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

GratisDNS til andet domæne

Hej Eksperter

Jeg har et spørgsmål vedr. GratisDNS og subdomæne på anden webserver.

Jeg har et domæne hos GratisDNS. Dette domæne skal så pege over på et subdomæne på anden webserver.
Når man skriver domænet i adressefeltet, så er det det som skal vises, og ikke subdomæne-adressen som er på anden webserver. Det samme gør sig gældende i søgemaskiner.
Avatar billede iss Novice
06. december 2013 - 12:32 #1
Kan du ikke kun med opsætning at DNS, du skal rette på din webserver.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
06. december 2013 - 13:10 #2
#iss
Hvad skal der rettes på webserveren?
Avatar billede iss Novice
06. december 2013 - 13:24 #3
At den skal svare for det nye domain i stedet for dit subdomain.
Avatar billede dsane Praktikant
10. december 2013 - 22:11 #4
Under A records opretter du subdomainet f.eks. www.ditdomain.dk

Under A records laver du derefter en URL forward hvor du som host angiver www.ditdomain.dk som host og så skriver URL til den side du vil henvise til f.eks. "abc.def.dk" (Bemærk, der skal ikke stå HTTP:// foran din URL forward)

I feltet "Frame" skrive du "ja"

I feltet "Stjernealias" skriver du "nej"

mvh.

John
Avatar billede iss Novice
10. december 2013 - 22:48 #5
@dsane læs den sidste del af spørgsmålet, den løsning dur ikke.
Avatar billede dsane Praktikant
11. december 2013 - 12:49 #6
Jeg er ikke sikker på, jeg forstår din problemstilling, men kan du ikke lige checke et af mine domæner dsane.dk.

www.dsane.dk er en URL forward hos GratisDNS som peger på  "users.telenor.dk/~ccc9951/teamviewer.htm".

Hvis du søger efter "www.dsane.dk" i google, så henvises der til www.dsane.dk. Den er altså indekseret korrekt hos google. Og I din browser står der hele tiden http://www.dsane.dk
Avatar billede iss Novice
11. december 2013 - 12:56 #7
Problemet er at igen af dine undersider vil blive indekseret under dsane.dk men users.telenor.dk/~ccc9951.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 00:23 #8
Hej

Jeg er ikke sikker på at jeg forstå spørgsmålet.

men hvis du vil have din domaine til pege på et andet domaine (fx. at test.domaine.dk skal pege på test.test.dk) skal du bruge CNAME records.

Mvh Uffe

ps. Husk at der er op til 24 timers cache på DNS.