Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 10:40 Der er 38 kommentarer

Problem med at opgraderer til windows 8.1 efter at have downgradet til 7

Jeg downgradede til windows 7 for 6 måneders tid siden, fra windows 8. Efter megen baksen og biksen og problemer med driverne kom jeg sådan til at savne windows 8, og tænkte jeg ville upgrade igen.. Problemet har så været at den ikke har kunne finde en productkey til windows 8, men det er alligevel lykkedes mig at installerer windows 8. Jeg kan dog ikke opgraderer til 8.1 da jeg ikke har nogen productkey, men jeg mener jo at jeg har lov til at finde en, da computeren jo kom med 8.0 præinstalleret (Windows 7 havde jeg liggende som en disk).
05. december 2013 - 10:53 #1
Velkommen til E. ...

Er der en WIN8 LICENS label på PC'en ? Typisk på undersiden ?
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 11:24 #2
nej det er der ikke
Avatar billede chalde Seniormester
05. december 2013 - 11:47 #3
Hvilken maskine (producent, model)?
Hvor er den købt?
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 11:52 #4
Det er en Acer Aspire v3-571g købt hos Komplett.dk for cirka 8 måneder siden
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 12:07 #6
Jeg har desværre ikke en DVD med windows 8, og ud fra hvad jeg kan læse på den side så skal jeg bruge en win8 DVD.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 14:29 #7
Prøv at se under Kontrolpanel "System" der kan du se, om windows er aktiveret. Er det det, kan du uden videre installere 8.1  via Store. Men ellers, er der en nøgle, kan du se den med dette prog.
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 14:39 #8
i kontrolpanelet siger den at windows er aktiveret, men kan ikke finde win8.1 opdateringen i store eller nogen andre steder...
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 14:46 #9
Det skyldes måske, at du først skal gå til windows update og installere alle opdateringer. Så skulle 8.1 komme frem i Store.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 14:53 #10
NB. Der er en del som har fået problemer efter opgradering til 8.1
Desuden, hvis du ikke har Touch skærm, får du ikke megen glæde af 8.1. Jeg har prøvet den til min stationære, men fand slet ingen fordele frem for 8.0. http://www.computerworld.dk/art/228673/frustrerede-brugere-windows-8-1-oedelaegger-vores-computere

Kender du Classic shell? den giver dig startknappen tilbage, som den er i windows 7 eller XP. http://sourceforge.net/projects/classicshell/
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 17:13 #11
Altså har været inde og installere de nødvendige updateringer... så undres meget
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 18:26 #12
Prøv om du kan hente den her:http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/home
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 19:29 #13
den åbner bare min Store, som kun står på forsiden...
kan heller ikke finde updateringen ved at søge eller lign.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 19:34 #14
Som jeg forstår det, er din win8.0 fuld opdateret. Ud fra det er det besynderligt at du ikke kommer ind til download. Jeg har selv prøvet og kommer direkte ind, på det link jeg lagde.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 19:42 #15
Prøv at køre ned af siden her til  "Opgraderings assistenten for 8.1" installer den og se hvad den siger:http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/upgrade-to-windows-8
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 19:42 #16
ja, min maskine har ingen manglende opdateringer, men kan stadig ikke komme ind, det eneste der sker er at den åbner min store, og bare er på forsiden
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 19:47 #17
Har du "bladret" i store og set efter?
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 19:52 #18
ja, og søgt, både på "windows 8.1", "windows","8.1" og "update"
men intet dukker op, kun nogle apps
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 20:07 #19
Prøv med det link jeg lagde, at gå helt ned i bunden hvor der står:
Hent den gratis opdatering nu"
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/set-preferences-windows-store
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 20:14 #20
der sker det samme, den åbner bare min store
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 20:21 #21
Jeg tror at det skyldes, at din 8.0 af en eller anden grund ikke er helt i orden. Min 8.0 er i orden, og jeg går fint ind på update hver gang. Du skal formodentlig have en ny og bedre installation af 8.0.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 20:27 #22
Hvis du finder produktnøglen - jeg lagde et link - kan du downloade en ny windows 8.0. http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/upgrade-product-key-only
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 20:33 #23
den Key den finder virker ikke...
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 21:02 #24
Nå så har jeg uploadet min egen Keyfinder. Det er en selvudpakkende fil, som ikke skal installeres, bare åbnes.
http://gupl.dk/704967/
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 21:09 #25
kan ikke åbne linket
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 21:16 #26
Linket? mener du filen? Hvis det er filen, så download WinRar, det er et købeprogram, men kan udmærket prøves alligevel.
Vælg 2, WinRarx64 http://www.rarlab.com/download.htm
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 21:21 #27
Når du kommer så langt at skulle installere 8.0 igen, så vælg "Gem intet" så du får en ren installation, så der ikke ligger gamle ting, som kan lave bøvl.
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 21:22 #28
jeg mener linket som i at den 404'er mig når jeg trykker
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 21:26 #29
og ja, kigger på det
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 21:37 #30
Jeg har lige prøvet linket: http://gratisupload.dk/vis/704967
Og jeg får og kan køre exe filen helt uden problemer.
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 21:49 #31
jeg har fint internet. men den siger bare at siden ikke er tilgængeligt
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 22:17 #32
Det har jeg aldrig oplevet, og siden er fint tilgængelig for mig.
Det må også være fejl i din 8.0. Prøv selv at søge på Windows Keyfinder for et direkte download.
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 22:21 #33
jeg kigger mig omkring for det, ellers tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 22:32 #34
Ok. Jeg fik pludselig selv et problem. Fordi jeg var inde på siden med 8.1 var installationen begyndt "bag min ryg" jeg opdagede det først da der skulle genstartes for at gøre installationen færdig.
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
05. december 2013 - 22:42 #35
heh, ja det kan jo ske...
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
06. december 2013 - 01:39 #36
Fik det til at virke! endelig! :D
tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2013 - 01:46 #37
Nå det var da glædeligt:)
Avatar billede Christoffer96 Nybegynder
06. december 2013 - 12:51 #38
meget :D