Avatar billede 7up Nybegynder
15. januar 2000 - 20:38 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor virker mit net kort ikke ???

jeg er til et party....
jeg bruger ligenu mit accton kort, (100mbit asl 2x) den virker men jeg har 4 3com kort der plejer at virke, (3c509b-compo) 2 stk isa og 2 pci, de virker ikke.... hvad er der galt, vi bruger TCP/ip kabler....
Avatar billede s Nybegynder
15. januar 2000 - 20:42 #1
Hvilken fejl får du?

Har du checket at IRQ'en og I/O'en er sat rigtigt?
Og at de ikke er i konflikt med andre enheder?
Hvis der er jumpere på kortene så check hvordan de sidder...
Avatar billede 7up Nybegynder
15. januar 2000 - 20:43 #2
H  H  AA    SS  TTTTT  EEEE RRR  ###
HHHH  A  A  S      T    E    R  R  ###
H  H  AAAA    S    T    EE  RRR  ###
H  H  A  A  S  S  T    E    R  R
H  H  A  A  SS    T    EEEE R  R ###
Avatar billede 7up Nybegynder
15. januar 2000 - 20:48 #3
Der er ingen konflikter med hensyn til IRQ og I/o jeg kan finde mig selv, men ingen andre....  :(
Avatar billede abba Nybegynder
15. januar 2000 - 20:55 #4
har du tilføjet deling samt, tcp/ip, netbuio ?

( START --> KONTROLPANEL --> NETVÆRK  --> TILFØJ PROTOKOL (INDE UNDER MICROSOFT MAPPAN....)

(deling er lidt længere nede i samme menu...
Avatar billede 7up Nybegynder
15. januar 2000 - 21:03 #5
tjaaaa.... abba... jeg er jo ikke helt dum :)

- Venligt ment  ;-)

  -  det har jeg husket.....  :)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
15. januar 2000 - 21:15 #6
er det en 1o, 10/100 eller ren 100 mbit hub ?
- hvis det er en hundred mbit hub, som jeg tror det er, så virker 3com509b compe ik, da compo kort altid er 10 mbit (når der er IPX i....)
- og muligvis derfor virker det på din accton, ellers, har du husket at flytte dine accton drivere når du installere dine 3com kort `?
Avatar billede killer Nybegynder
15. januar 2000 - 21:32 #7
Man kan også med en DOS utility sætte på dine 3C509B Combo om de skal bruge RJ45 eller Coax eller AUI.

Prøv at check om den står rigtigt!
Avatar billede 7up Nybegynder
15. januar 2000 - 21:45 #8
hehe....  flovt.....

Jeg satte den i en anden Hup....  og det virkede, det var vist en 100 mbit den sad i ...
eller vist den har skiftet irq når jeg har flyttet rundt på den.... men det første er vist løsningen....
Avatar billede 7up Nybegynder
15. januar 2000 - 21:49 #9
hehe....  flovt.....

Jeg satte den i en anden Hup....  og det virkede, det var vist en 100 mbit den sad i ...
eller vist den har skiftet irq når jeg har flyttet rundt på den.... men det første er vist løsningen....

derfor giver jeg kirkeby 350 for svaret og s 65 for et måske hjælpende svar...
Avatar billede lrj Nybegynder
16. januar 2000 - 03:14 #10
Og jeg var ikke hurtig nok, så jeg får intet ;o)