Avatar billede boelt Nybegynder
15. januar 2000 - 20:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Rigtigt angivelse af tid

Jeg har haft et problem i en længere periode. Når jeg tænder computeren er uret stillet forkert. Før jeg sender mails eller lignende skal jeg huske at ændre klokken. Når pc'en er tændt, er der ikke nogen problemer. Jeg har prøvet - uden held - at skifte det interne batteri. Hvad kan være galt?
Avatar billede s Nybegynder
15. januar 2000 - 20:43 #1
Det kan måske være en løs forbindelse mellem bios'en og det interne battere (?)
Avatar billede borisb Nybegynder
16. januar 2000 - 01:19 #2
Hvor meget forkert står den ?
Avatar billede boelt Nybegynder
16. januar 2000 - 12:31 #3
Uret går så vidt jeg kan se i stå når pc'en slukkes - og starter så igen, når den tændes. Der er ikke andre "symptomer", men det er ret irriterende!
Avatar billede borisb Nybegynder
16. januar 2000 - 14:32 #4
Hmm....
Enten er din hardware-clock gået død eller også ved jeg ikke hvad det er. Hvad er det for et motherboard du har i ?
Avatar billede moho Nybegynder
16. januar 2000 - 18:18 #5
Prøv at beskrive tidstabet eller stoppet nærmere. Det du fortæller med at uret stopper når PCen er slukket lyder meget mærkeligt.
1. test: Starter din computer normalt? Kan du se biosoplysninger på den sorte skærm (test af harddisk ram osv). Hvis oplysningerne er korrekte, så fungerer batteriet til bios. Det eneste sted der så kan være fejl i hardwaren er krysttallen i motherboardet. 2. Sidstnævnte fejl er ikke sandsynlig og du skal så lede efter softwarefejl
Avatar billede s Nybegynder
16. januar 2000 - 19:05 #6
Du kan også prøve at indstallere ny software til din bios...
Avatar billede boelt Nybegynder
16. januar 2000 - 20:02 #7
Computeren starter normalt - jeg kan se bios oplysningerne på den sorte skærm, og oplysningerne er korrekte.
Mit bundkort er et TXpro586 fra HSung Tech.
Jeg har også testet pc'en med et program - BCM diagnostics - og der angives ingen fejl.
Avatar billede borisb Nybegynder
16. januar 2000 - 22:53 #8
Hmm .. når du nu er inde i bios, Går uret så derinde?
Avatar billede no2es Nybegynder
16. januar 2000 - 23:29 #9
jeg havde lignende fejl og det var boardet der var defekt en eller anden lyt lækkede så batteri var virkningsløst
hej