Avatar billede per_lindved Nybegynder
30. november 2013 - 13:49 Der er 4 kommentarer

Laserprinter fra USB tilslutning ændres til netværksprinter?

Hej
Kan min Brother HL-2030 laserprinter med USB tilslutning evt. ændres til at fungere direkte som netværksprinter ved køb af en adapter til formålet.
Idag virker printeren kun over en PC tilsluttet trådløst netværk.
Jeg vil gerne slippe for at tænde denne PC som mellemled.
Jeg printer via bærbar PC og det trådløse netværk.
Avatar billede wjens Guru
30. november 2013 - 14:32 #1
Har ikke prøvet, men denne skulle kunne gøre det:
http://www.edbpriser.dk/printserver/tp-link-tl-ps310u-id-4193705.aspx

En del routere og NAS kan også understøtte en usb printer.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. november 2013 - 14:45 #2
Der er bedre at sælge printer, og så købe en hl2135w i stedet.
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. december 2013 - 14:01 #3
enten tilslutter du den USB-port på router (såfremt du har en router der kan og håber det virker ELLER du skrotter din printer og køber en ny ...

jeg har f.eks en Xerox s/h dupleks m/netværk og den fungerer 10=% og kostede vidst ca. 1100,-
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. december 2013 - 14:46 #4
Jeg plejer at sige, at standard PCL/PostScript printere, uden probelmer kan sættes på en printserver. Men jeg har oplevet en del "GDI"-printere, der ikke har kunne. Historisk har det typisk været billige blækprintere, men i nyere tid er en del laserprintere også lavet med GDI-driver.

Disse kræver en printserver der forstår den specifikke version af GDI-printsproget. Og da de forskellige producenter typisk har deres egen GDI-version, kan det være yderst vanskeligt at finde en printserver der passer, uden at prøve sig frem.

http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public_s/id/eu/eu_ot/en/monolaserpri/hl2030_all/spec/index.html ser det ud som om din printer er ren GDI...

Men der nævnes dog også at den fås med trådløst netkort som tilvalg... - din er så ikke, kan jeg næsten regne ud, og om det er muligt at eftermontere skrives ikke (jeg har ikke kunne finde nogen til salg...).

På nettet ser det ud til at folk med Linksys routere har forsøgt sig med held - så helt umuligt skulle det ikke være.

Vil du være helt sikker, så hold dig til lokalprint, eller køb en helt ny printer. Man kan bruge meget tid og mange penge på at prøve sig frem.