Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
29. november 2013 - 23:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Byg selv pc

http://www.pc-lager.dk/samlselv.php Jeg skal bruge hjælp til at samle en gaming stationær til omkring 10.000 kr.

Jeg prioriterer højt på grafikkort, så vil være glad hvis man kunne klemme en titan in i den. Hvis det ikke er muligt inde for 10.000 kr. området, så bare det næstbedste, eller endda det før næstbedste.

Min pointe er, jeg har ikke så meget forstand på det selv, så skal bruge hjælp til småtingene der skal passe sammen for at få den til at fungerer. Skriv gerne alle specs hvis der er tid til det :)

-Tobias
Avatar billede Thonie Nybegynder
30. november 2013 - 00:22 #1
Her er mit bud:

Bundkort:    AsRock Z87 Extreme4
Processor:    Intel i7 4770K
RAM:        Corsair DDR3 PC1866 8GB kit Vengeance blå
SSD:        Samsung SSD 840 EVO 250GB
Grafikkort:    MSI GeForce GTX770 GAMING 2GBTWIN FROZER
Køler:        Scythe Mugen 4
Kabinet:    Antec Performance P280
Strømforsyning:    Enermax NAXN 82+ 850W
DVD drev:    Plextor PX-891SA 24X DVD-RW

Samlet pris 9871,-

Det vil være vanvid at bruge 7000 på et grafikkort, det handler om at få en fornuftig balance mellem pris og ydelse og mellem de enkelte komponenter, så der ikke kommer flaskehalse.
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
30. november 2013 - 01:41 #2
Er det her setup muligt med et stærkere grafik kort? Jeg kan nemlig godt putte lidt extra i for maksimal power

Så som et gtx 780?
Avatar billede Thonie Nybegynder
30. november 2013 - 09:26 #3
Ja, strømforsyningen kan sagtens trække et kraftigere grafikkort.
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
30. november 2013 - 13:58 #4
Og der kommer ingen flaskehalse, kun forbedringer? :)
Avatar billede Thonie Nybegynder
30. november 2013 - 16:02 #5
Et GTX 780 vil uden tvivl forbedre grafikydelsen, når du kører dine spil i meget høje opløsninger og med max detaljer.

Jeg vil dog fraråde dig at slække på de andre komponenter for at få vildere grafik. Det eneste der vil give mening at spare på er efter min mening kabinettet.

Hvis du er villig til at betale de ekstra penge, så tag det GTX 780.
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
01. december 2013 - 00:51 #6
Er vandkøling ikke en fordel? Og gør det nogen forskel at der står SLI på bundkortet, når jeg kun vælger et grafikkort? Skriv din næste kommentar som et svar, så for du dine point. Tak for hjælpen! :)
Avatar billede Thonie Nybegynder
01. december 2013 - 12:31 #7
Bundkortet giver mulighed for SLI, så du senere kan sætte et ekstra grafikkort i maskinen, hvis du skulle få brug for ekstra ydelse. Du kan altså sagtens køre bare med et enkelt grafikkort.

Jeg har personligt ingen erfaring med vandkøling. Formålet med vandkøling kan både være mere effektiv køling og mere lydsvag køling. Den køler jeg foreslår er alt rigeligt selv hvis du overclocker din CPU moderat.

Standardkølingen på grafikkort er normalt dimensioneret så der er plads til et moderat overclock af grafikkortet´, jeg kender dog ikke køleløsningen på det konkrete grafikkort.