Avatar billede dannyboy Nybegynder
15. januar 2000 - 20:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Anderledes SMS opgave - 10 faste modtagere!

Jeg har lidt problemer med en SMS service.  Det skal være muligt at sende en besked til 1-10 faste Mobilix telefoner (Ingen andre!) Jeg har lånt lidt fra www.besked.dk, men det skal helst virke uafhænigt af deres server.
Måske kan det laves med et perl script så det virker via min egen cgi-bin?
Du kan se hvad jeg har lavet på:
www.vangberg.dk/sms.htm
Avatar billede ssb Nybegynder
16. januar 2000 - 20:00 #1
Oh yes i can help!!!

jeg kan hjælpe dig med et PHP script
adressen er http://wiktor.dk/~ssb/eksperten/SMS/
Avatar billede cybermike Nybegynder
17. januar 2000 - 08:31 #2
Hej!

Det script kan jeg lave til dig i perl på en kvarter når jeg kommer hjem til min egen pc´ere!
Jeg kan lave det i perl som næsten 100% sikkert er tilgængelig på din server!

Ring en dag efter klokken fire til nr.24226035 så kan det være klar i løbet af to dage.
Avatar billede cybermike Nybegynder
17. januar 2000 - 08:33 #3
Jeg skal have telefon numre og nogle få detajler om din server så kan jeg lave det!
Jeg skal vide hvor din sendmail ligger og så skal jeg vide hvor din perl ligger.
på min egen ligger det f.eks. på
/bin/sendmail
og
/bin/perl5

Men ring til mig, hvis du ringer idag efter kl.4 så er det klar til dig imorgen!

mvh Mikkel
Avatar billede cybermike Nybegynder
17. januar 2000 - 08:34 #4
PS. Tjek evt. http://www.fus.fjends.dk/elev det websted har jeg lavet, der er også en SMS sender som kan sende beskeder til min telefon!
Avatar billede dannyboy Nybegynder
21. januar 2000 - 23:37 #5
Det skal virke således:
En central der styrer op til 10 chaufføre ad gangen skal kunne sende SMS til de 10 faste mobilix numre.
Centralen er opkoblet med router.
Jeg prøver i øjeblikket at finde oplysninger om den pågældende server.
Avatar billede cybermike Nybegynder
24. januar 2000 - 14:57 #6
Jeg har forstået opgave.
Hvis du telnet´er til serveren
Kør :"telnet www.server.navn.dk" skriv dit brugernavn og din kode, så skriver du which perl og derefter which sendmail, så får du stierne. Hvis du har andre perlscripts på siderne så står det øverst i scriptet.

Men som sagt du ringer bare til mig og giver mig de der numre så skal jeg nok lave det!
Jeg kan også godt finde de oplysninger om serveren hvis du vil have hjælp til det, men så bliver du nød til at give mig adgangskode og brugernavn til serveren og det vil du måske ikke. Men hvis du giver mig brugernavn og kode kan jeg også installere scriptet for dig.
Men det bestemmer du. Du ringer bare, så kan vi aftale nærmere.
Avatar billede dannyboy Nybegynder
25. januar 2000 - 21:46 #7
Tjaa, jeg burde måske ringe til Cybermike ved lejlighed.
Desværre har jeg ikke de 10 numre endnu, men mon ikke scriptet kan afprøves med andre numre i mellemtiden???

Desuden kræver HTML koden også lidt opmærksomhed.  Jeg tror ikke den kan gå som den er nu, da FORM'en skal rettes så den kan videresende beskeden til et eller flere af de afkrydsede numre.
Det er til en af mine venner der er taxavognmand, og det skal ikke køre fra en webside, men fra en Access database/applikation der så køre HTML dokumentet.  Det er lidt forrvirrende endnu :-)  Det skal arbejde i stedet for de her små SMS programmer der kun kan sende til 1 ad gangen, og alle de websider hvor man skal indtaste nummeret hver gang.
Avatar billede cybermike Nybegynder
26. januar 2000 - 10:19 #8
Of course, du kan bare bruge en datafil til at lægge numrende i, på den måde kan man let ændre dem.

Er alle numrende til samme teleselskab?
Avatar billede dannyboy Nybegynder
28. januar 2000 - 15:00 #9
Ja, alle er mobilix.
Avatar billede dannyboy Nybegynder
10. februar 2000 - 04:24 #10
Spørgsmålet droppes, da jeg har fundet en anden løsning.