Avatar billede returningTarzan Nybegynder
29. november 2013 - 17:28 Der er 1 kommentar

Viderestilling af Digital Postkasse med NemID pjat til Outlook 2007

Jeg prøver at få viderestillet virksomhedens digitale postkasse til en regulær email, og det går ikke så godt.

Det er lykkedes at få hentet certifikatet tilknyttet min medarbejdersignatur, og denne er så uploaded til virk.dk og accepteret der. Jeg kan så få sendt testmeddelelser, hvorfor jeg må äntage, at selve viderestillingen fungerer.

Problemet er, at jeg ikke kan åbne de her meddelelser i Outlook. Jeg får fejlen "Cannot open this item. Your Digital ID name cannot be found by the underlying security system." og så ikke andet. Så de første par spørgsmål kunne være:

- Hvad er et "Digital ID name"?
- Hvordan relaterer det til en NemID medarbejdersignatur?
- Hvad er det for et underliggende sikkerhedssystem, der ikke kan finde mit ID-navn?
- Hvor leder det her system efter mit ID-navn? I den videresendte mail? I mine S/MIME indstillinger? I mine installerede certifikater?

DanID har været så søde at lægge en vejledning op for Outlook 2007, men det nytter heller ikke noget at følge den. Under Trust Center->E-mail Security->Settings kan jeg rigtigt nok vælge både signerings- og krypteringscertifikat, og jeg kan bekræfte, at jeg vælger et certifikat udstedt til det rigtige navn og CVR-nr., men det hjælper åbenbart ikke til at finde denne her digitale ID.

Der er en mulighed for at importere en digital ID, men så skal jeg angive en importfil, et password og "Digital ID name". Jeg har prøvet med alle mulige kombinationer af certifikater, kopier, VCard og dit og dat, sammen med alle de CVR-numre, serienumre, navne osv., men ligegyldigt hvad får jeg bare en boks med "An error occurred while trying to import security information."

Jeg kan også eksportere mit (åbenbart forkerte) digitale ID, og det bliver til en .PFX fil. Så måske mangler jeg en NemID medarbejdersignatur i dét format?

Hjælp.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
07. januar 2015 - 20:11 #1
Hej,

Fandt du nogensinde en løsning på dette problem?

Mvh Brian