Avatar billede argoony Nybegynder
15. august 2001 - 17:19 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

ADSL Deling!!!

Hej...
Er der nogen af jer der ude der ved om man kan få et program til at dele ADSL med???

Problemet er det at jeg er test kunde så jeg kan kun havde 2 ip\'er og jeg skal bruge 3.....
så hvis i ved et program man kan dele det med!!!

Hilsen argoony
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
15. august 2001 - 17:21 #1
www.wingate.com <----Wingate FEDT program
Avatar billede argoony Nybegynder
15. august 2001 - 17:22 #2
er du sikker på at men også kan dele ADSL med det???

argonny
Avatar billede mike@work Praktikant
15. august 2001 - 17:24 #3
Windows 2000 !
Avatar billede argoony Nybegynder
15. august 2001 - 17:26 #4
nej jeg har win98se
Avatar billede mccookie Seniormester
15. august 2001 - 17:27 #5
HVor er du kunde ??
Avatar billede argoony Nybegynder
15. august 2001 - 17:28 #6
Teledanmark ADSL/BredBånd
Avatar billede mike@work Praktikant
15. august 2001 - 17:31 #7
windows98 se kan også.....
Avatar billede argoony Nybegynder
15. august 2001 - 17:32 #8
ok... med det program???
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. august 2001 - 17:33 #9
Avatar billede mccookie Seniormester
15. august 2001 - 17:36 #10
Testkunde ???? til hvad !!!

Det fungere da udmærket

3 ting du kan gøre:

1) Ring til TDC og bed om én ekstra dynamisk ip !!!

2) Eller også skal du have windows til at uddele dynamiske ip\'er

3) Få en produktkonvertering til netexpress, der er der en router med speedstream 2601

Men hvor er du testkunde fra ????
Avatar billede mccookie Seniormester
15. august 2001 - 17:40 #11
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

fandtet gammelt link, der er ike mange toturials at komme efter. Men dem der er, er gode !!!

Avatar billede argoony Nybegynder
15. august 2001 - 17:43 #12
jeg er test kunde ved Teledanmark....

men jeg har en hub, som er koblet til mit modem.
men jeg mangler bare nogle flere ip\'er og det kan jeg ikk få fordi jeg er test kunde

så hvis jeg kan få et eller andet så man kan dele det over den hub..

modemet sider direkte i hubben

argoony
Avatar billede eflow Nybegynder
15. august 2001 - 17:50 #13
du skal nok smide modemet til en pc først og så skal du smide 2 netkort i den ene pc 1 netkort til modemet og et til hubben og den anden skal bare orbindes med hubben, så kan du bare bruge Sygate eller lign.
Avatar billede mccookie Seniormester
15. august 2001 - 17:56 #14
eflow>>>

Kan han så ikke lige så smide en forbindelse mellem modem og hub ??
Avatar billede argoony Nybegynder
15. august 2001 - 17:56 #15
ja det vil være det samme
Avatar billede mccookie Seniormester
15. august 2001 - 17:58 #16
argoony>> hvordan er du blevet testkunde hos TDC ??
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. august 2001 - 17:58 #17
mccookie..........syntes du ikke du er lidt langsom (15/08 2001 17:40:55)
Avatar billede mccookie Seniormester
15. august 2001 - 18:00 #18
TDC har heldigvis stoppet alt det der pjat med ATM, jeg har aldrig installeret noget ATM
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 18:01 #19
Kobl pc´erne og ADSL på en HUB/Switch, der skal selvfølgelig være netkort i pc´erne.
Jeg kører 3 pc´er op mod adsl med en IP.
Avatar billede mccookie Seniormester
15. august 2001 - 18:07 #20
eric-pedersen>> Det er det der med ikke altid at læse andres besvarelser, når man er lidt ivrig !!

Undskyld
Avatar billede argoony Nybegynder
15. august 2001 - 18:17 #21
Retaxes>>  hvordan kan du kører 3pc\'er med en 1ip??
jeg har 2 ip\'er og der kan kun sidde 2 computere
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
15. august 2001 - 18:20 #22
lytter lige ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 18:21 #23
ADSL IP 10.0.0.1
PC1  IP 10.0.0.2
PC2  IP 10.0.0.3
PC3  IP 10.0.0.4

Standard gateway 10.0.0.1
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 18:21 #24
Det skal lige siges at jeg kører på Cybercity!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 18:35 #25
argoony> Har du en mail adresse, så kan jeg sende dig lidt materiale du kan studere!

Har du en Adobe Acrobat Reader?
Avatar billede argoony Nybegynder
15. august 2001 - 18:54 #26
ja jeg har Acobat Reader....
min email: henrik.kl@tdcadsl.dk
Avatar billede argoony Nybegynder
15. august 2001 - 18:54 #27
Retaxes>> men hvordan kan jeg sætte ADSL ip\'en???
Avatar billede francke Nybegynder
15. august 2001 - 20:28 #28
retaxes> Gider du at sende det til mig også?? ;)
perfh@hotmail.com
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 20:38 #29
Jep, er først lige kommet tilbage, der ligger allerede en hob mails!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 20:44 #30
Er sendt til jer begge!
Avatar billede argoony Nybegynder
15. august 2001 - 20:44 #31
send lige det der noget du snakke om
henrik.kl@tdcadsl.dk
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 20:46 #32
Hos mig er den indkodet, den rører jeg ikke ved.

Hvad hedder de IP du har fra TDC?
Avatar billede hansidk Nybegynder
15. august 2001 - 20:46 #33
Jeg har Netexpress ved TDC. Købte 2 fast Ethernet kort til 2 computere og en HUB. Da jeg havde sat begge computere op, havde de automatisk fået tildelt hver sin IP adresse, og det fungerer perfekt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 20:58 #34
argoony> Har du ikke modtaget 3 filer?
Avatar billede mccookie Seniormester
15. august 2001 - 22:44 #35
hansidk>>>> En detajle: hvis du har TDC netexpress, så har du også en Speedstream router 2601. Der er det ikke noget problem, da der i gåseøjne ikke er nogen begrænsning. <== Gåseøjne

din router klarer alle problemerne og der er ikke nogen begrænsning af dynamiske ip\'er

Mens produktet TDC Bredbånd kun som standard har 2 dynamiske ip\'er og det koster 30 kr. mere i kvartalet for at få 2 mere (så vidt jeg husker)
På TDC bredbånd, ligger fordellingen af ip\'erne i modemmet, når det har downloadet softwaren. Mod

TDC netexpress hvor det er routeren

Det er forskellen på Netexpress og Bredbånd, jeg har bedre erfaring med Netexpressen og har oplevet mange med problemer på Bredbåndspakken.
Avatar billede vuffe Nybegynder
16. august 2001 - 16:14 #36
hent programmet sygate - fra www.sygate.com - fedt program, bruger det selv til ADSL deling.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
16. august 2001 - 18:19 #37
Køb et ekstra netkort og installer det i PC\'en med ADSL. Del så internetforbindelsen. Så køre du !
Avatar billede hansidk Nybegynder
16. august 2001 - 23:47 #38
mccookie
Tak for svaret. Det var jeg ikke klar over. Det var bare velment, at jeg prøvede at svare.
Avatar billede bedsize Nybegynder
17. august 2001 - 01:35 #39
Jeg har delt min adsl opkobling til 2 computere via en hub til 450kr. (incl 2 netkort og kabler),
fra www.shg.dk.
det køre perfekt, og man behøver ikke at havde den ene computer tændt for at den anden også kan logge på....

det er godt nok ikke noget program, men det er den bedste  løsning, og så er det nok men 2 faste ip adresse.(måske nok med \'en)
Avatar billede mccookie Seniormester
17. august 2001 - 19:48 #40
Bedsize>>>>> Hvilket ADSL løsning har ???

Hvis det er en TDC løsning, så har du en pro@cces løsning, med fast ip. Hvilket er en dyr løsning for private !!

Eller også benytter du dig af fremmed udbyder !!

TDC Bredbånd leveres uden router !!!!!

Mvh. Henning
Tidl. TDC ADSL Tekniker (Fin titel, kedelig løn og arbejde)
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. august 2001 - 20:00 #41
Takker for pointene ;o)

argoony >> Hvordan gik det med ADSL, fik du det til at køre eller hvad?
Avatar billede bedsize Nybegynder
18. august 2001 - 16:47 #42
Jeg har rigtigt nok adsl fra tdc, men med min løsning fik jeg en router med, og det er ikke pro@cces, men dy er den nu alligevel 349.\' om måneden.

Avatar billede mccookie Seniormester
18. august 2001 - 16:53 #43
Godt så, men så har du en netekspress løsning med en speedstream 2601 router og den har dynamiske ip\'er
Avatar billede hansidk Nybegynder
21. august 2001 - 03:42 #44
mccookie
Det kan godt være mit spørgsmål er dumt, men hvad er dynamiske ip\'er ?
Jeg har prøvet at finde noget om det, men har ikke fundet noget.
Mit Netexpress kører upåklageligt på begge computere, så 349 kr. om måneden, det synes jeg er rimeligt.
Avatar billede sniperdog Nybegynder
27. marts 2002 - 23:59 #45
ey ved sq godt der er lidt sent men jeg ku os godt lige bruge den guide der fra dig af retaxes :)

Gider du sende den?

Casper