Avatar billede ps76 Forsker
28. november 2013 - 17:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Remote overvågning

I min sportsklub har vi overvågning - en "jpeg 2000 standalone dvr" har et antal kameraer tilknyttet og en skærm i klublokalet viser de fine billeder.
Vi skal kunne se det samme fra hjemme pc`en. Derfor har jeg sat et netkabel fra Jpeg`en til routeren, og installeret softwaren på min egen pc. Der er en "viewer" i denne software som burde kunne vise billederne.

Men opsætningen for at få hul igennem er problemet. Jeg har konstateret ip adressen for routern - 83.94.1xx.xxx - og jeg har fundet en lokal adresse for jpeg`en - 192.168.xxx.xx - og jeg har åbnet en port i routerens Port forwarding afsnit.

Hvad skal mere gøres for at få signal igennem? Softwaren findes her:
http://videos.cctvcamerapros.com/downloads/JPEG-IRS-Setup.exe - og det er især hvilke felter jeg skal udfylde med hvad, for at kunne se billederne remote...
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. november 2013 - 18:15 #1
Du kan ikke forlange at man skal installere noget software på sin PC for at hjælpe dig.

1. Kontroller hvilken IP DVR'en har (192.168.xxx.xxx)
2. Kontroller hvilken port(e) DVR'en bruger
3. Gå ind i din router og forward de(n) port(e) til den IP (192.168.xxx.xxx) som DVR'en bruger

Så burde du være kørende, når du har udfyldt ret data i dit program (IP=83.94.xxx.xxx)
Avatar billede ps76 Forsker
29. november 2013 - 14:19 #2
Okay, jeg har sådan set styr på de tal, du nævner. Virker bare ikke - kun hvis jeg er på min bærbare på wifi nettet i
klubben. SÅ kan jeg godt få billederne hen i softwaren.
Så det kunne jo tyde på, at den rette port er åben.

Den pgl. "Viewer" giver ikke adgang til at udfylde mere en en ip adresse - så det kan vel ikke passe? Den skal vel både vide routerens ip adresse, altså 83.94 osv - og den "lokale adresse" på recorderen, altså 192,168 osv?
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. november 2013 - 14:47 #3
Den eksterne ip + port burde være nok. Kan du se den lokalt med 192... Og ikke eksternt med 83.... Er det porten den er gal med.
Avatar billede ps76 Forsker
29. november 2013 - 15:19 #4
Porten, altså 50000 mener du? Det er default for recorderen. Men den  kan vel nok ændres manuelt til noget andet, hvis det er dét, du mener.
Kan jeg bare ændre til et hvilket som helst tal?
Avatar billede ps76 Forsker
02. december 2013 - 14:03 #5
Jeg kommer ikke rigtigt videre her? Er der ikke en her, som måske har noget overvågningssoftware installeret, og som ved hjælp af mine ip numre osv., kan se, om der er hul igennem - eller sige hvad der mangler?
Avatar billede ps76 Forsker
02. december 2013 - 14:04 #6
Og er det korrekt opfattet, at når jeg med min bærbare kan logge på klubbens wifi og se billederne, så må der være åbnet for porten (port forwarding)på den rigtige måde?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. december 2013 - 21:43 #7
Altså:

Har du forwarded port [50000] fra din inderside IP# [192.168.x.y] til din yderside IP# [84.94.x.y]?

Du kan godt få billede på, hvis du er på WiFi internt og forbinder til IP# [192.168.x.y]?

Du kan IKKE få billede på, hvis du kommer udefra via internet og forbinder til IP# [84.94.x.y]?

De bedste hilsner
Avatar billede scifi-bob Nybegynder
03. december 2013 - 05:13 #8
Har du prøvet denne?

http://videos.cctvcamerapros.com/check-open-port-forwarding-tool

Skriv ip-adressen til klubbens router (83.94.x.x), samt porten (50000), så ser du om port forwarding i routeren er sat op rigtigt.
Dersom det er hul igennem, så kan det være at din router der hjemme (eller din internet leverandør) har spærret for denne port.
Avatar billede ps76 Forsker
03. december 2013 - 10:56 #9
Okay, DET var interessant - og nej, der er ikke hul igennem, så jeg må ind og rode med klubbens router igen. Stay tuned...
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. december 2013 - 11:19 #10
Hvis du havde læst #3 og #7 ville du allerede der have opdaget at det var porten den var galt med.

Jeg melder fra her.
Avatar billede ps76 Forsker
03. december 2013 - 12:49 #11
Jamen nu har jeg forsøgt lidt forskelligt med routeren igen Men kan ikke få den til at åbne port 50000. Der må være et eller andet, jeg sætter forkert. Derfor har jeg taget 5 billeder,så I kan se præcis, hvordan router (og dvr) er sat op.

1. Port forwarding. http://www.granvista.dk/router/1.jpg
2. Virtual servers list: http://www.granvista.dk/router/2.jpg
3. Forside router med div. info: http://www.granvista.dk/router/3.jpg
4. Skærm på DVR med IP info: http://www.granvista.dk/router/4.jpg
5. Yderliger DVR info: http://www.granvista.dk/router/5.jpg

Er der mon noget, der springer i øjnene som helt galt?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. december 2013 - 17:52 #12
Nu er det ikke noget så banalt, som at du ikke har sat et flueben ud for reglen, så den er inaktiv?
Avatar billede ps76 Forsker
03. december 2013 - 18:17 #13
jamen det står det ikke noget om, at der skal være, så det anede jeg ikke...men herligt, jeg kører i klubben igen og sætter flueben og ser, om det gør forskellen! Skal vel både være i Port forwarding og Virual server list?
Avatar billede ps76 Forsker
03. december 2013 - 19:28 #14
..og det virker nu! Porten åbnede både hvis jeg satte flueben i Port forwarding og i Virtual server list. Men kunne ikke vælge begge to samtidig, så jeg valgte Port forwarding. Ved ikke hvad den anden skal bruges til.
Tak til CRkrogh, som har fortjent point fordi han gad kigge på mine screenshots.
Avatar billede ps76 Forsker
07. januar 2014 - 08:08 #15
nå men så lukker jeg selv
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2014 - 18:47 #16
Sorry, bemærkede ikke du var kommet i mål. Men helt rigtigt, du vælger ENTEN den ene ELLER den anden mulighed.
Virtual Server forwarder egentlig bare samtlige porte, og alternativet er selv at vælge, hvilke man ønsker at forwarde hvortil. Sidste er altid at foretrække.