Avatar billede danco Nybegynder
27. november 2013 - 23:18 Der er 3 kommentarer

Identifikation af Devices (Smartphones & Tablets)

Jeg er i den situation at jeg er ved at udvikle en webservice.
Jeg skal i den forbindelse kunne identificere enheden brugeren benytter, via et uuid eller lign.

Mit spørgsmål er nu, jeg har ikke erfaring med app udvikling og ved derfor ikke hvilke informationer man kan få til formålet.
Og i såfald hvilket "format" de kommer i...

Jeg vil gerne standardisere mest muligt, så lidt vurdering på tværs er platforme ville være super :)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2013 - 01:17 #1
Hvis det er convenience, saa skal app lave et OS specifikt API kald for at finde noget unikt for device. Det er ikke helt saa simpelt som det lyder - laes f.eks. http://android-developers.blogspot.com/2011/03/identifying-app-installations.html for lidt om problemstillingen paa Android.

Hvis det er sikkerhed saa opgiv og redesign. Den slags kan nemt spoofes.
Avatar billede danco Nybegynder
28. november 2013 - 01:30 #2
Jeg skal bruge til brugeridentifikation til senere kald..

Min tankegang er app'en modtager et token retur ved login, fremtidige kald skal så indeholde deviceID og token som bruges til at identificere brugeren.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2013 - 01:33 #3
Saa skal du (ogsaa) have fat i et API for at gemme data paa telefonen.

Android: http://developer.android.com/training/basics/data-storage/files.html