Avatar billede mreliot Nybegynder
26. november 2013 - 23:43 Der er 3 kommentarer

Hvilket job?

Hej med jer

Jeg skal lige have en mening fra jer.

Jeg har fået et jobtilbud som frontend udvikler. Det virker som et ret godt firma og med gode vilkår.
Men jeg er virkeligt i tvivl om jeg er interesseret i jobbet, da jeg allerede har et godt job som backend-/frontend udvikler (bruger PHP).
Jeg har været i samme job i lang tid, så derfor kunne det være fristende at prøve noget nyt, men mit dilemma går mest ud på, om det er smart at vælge en ren frontend stilling.
Jeg er bange for at blive rusten i backend udvikling hvis jeg ikke bliver ved med at arbejde med det.
Hvad synes i at der er bedst fremtidsperspektiv i? Skal jeg vente på en bedre stilling, hvor jeg stadig kan lave backend udvikling?
Avatar billede Mcboman Nybegynder
27. november 2013 - 09:05 #1
I udvikler jobs er det "vigtigt" ikke at blive for længe det samme sted, da virksomheder tror du kan være blevet for indsnævret i dine udvikler synsvinkler. Hvis du vælger at skifte stilling til ren frontend er det vigtigt, at vise den nye arbejdsplads, at du ikke er for indelukket på et område, men at du kan arbejde på flere forskellige områder. Så hvis du viser dine skills inden for både front og backend development, så kan de nok også bedre lide dig og du vil måske stadig komme ud for at skulle bruge dine backend skills. Det handler jo også lidt om at vise man kan være fleksibel.

Hvad angående om du skal tage det nye job kan jeg ikke afgøre, da jeg intet ved om de steder du arbejder nu og det nye arbejdstilbud.
Men kig på arbejdsmiljøet.
Dit personlige udviklings niveau, hvor du er nu og vil det blive bedre hvis du skifter eller bliver det forringet?

Det var bare lige lidt inputs :)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2013 - 18:31 #2
@Q>

Af nysgerrighed: hvor saetter du graensen mellem frontend og backend?

HTML
CSS
JS
PHP som outputter HTML
PHP som outputter JSON
PHP med business logic
PHP som tilgaar databaser, ERP systemer og lignende
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2013 - 18:33 #3
@#1>

Jeg kender godt argumentet.

Men det tager efter sigende ca. 10000 timer at blive god til noget, saa hvis man skifter job hvert andet eller tredie aar, saa ....