Avatar billede martin_sj Nybegynder
26. november 2013 - 09:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find differencen imellem to tabeller

Hej Eksperter

Jeg har i excel to tabeller, hver med to kolonner:

Project    Amount                project      Amount
PN-10        100                  PN-8        20
PN-11      -100                  PN-10        80
PN-12        200                  PN-12        200
PN-7        150                  PN-7        300
                                  PN-11        50

Jeg vil gerne lave en formel eller pivot, der kan give følgende:

project    Amount
PN-7        150
PN-8        20
PN-10      -20
PN-11      150
PN-12      0

Altså den skal vise forskellen fra første tabel til anden tabel.

Kan i hjælpe?
Avatar billede sdh Mester
26. november 2013 - 13:18 #1
har lavet en løsning som kan ses på gupl.dk

http://gupl.dk/704561/

Har anvendt pivottabel med konsolidering.
Avatar billede sdh Mester
26. november 2013 - 13:25 #2
se lige bort fra tidligere upload. Det var jo en forskels beregning de var tale om:

http://gupl.dk/704563/
Avatar billede martin_sj Nybegynder
26. november 2013 - 14:15 #3
TAK sdh, det var lige hvad jeg skulle bruge.
Hvordan har du lavet kolonnen "Forskel" ?
Avatar billede martin_sj Nybegynder
26. november 2013 - 14:41 #4
Jeg har selv prøvet at lave pivot med konsolidering men og kan komme frem til Amount og amount1 og en total(Sum af Amount), men hvordan laver du kolonnen Forskel?
Avatar billede sdh Mester
26. november 2013 - 15:17 #5
Marker cellen Amount 1 i række 11 i pivottabellen - tryk på menu analyser - vælg menu felter, elementer og sæt - vælg beregnet element - angiv "forskel" som navn - dobbeltklik på amount 1 i boksen elementer og denne popper op i formelfeltet - herefter angiver du hvilken operation du ønsker, i dette tilfælde en substraction (-) og dobbeltklikker herefter på amount. Nu har du angivet din elementformel.