Avatar billede max-payne Nybegynder
24. november 2013 - 20:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytning af filer i Win 7

Hvordan flytter jeg filer fra en HD til en anden HD
Kører Windows 7 Ultimate.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
24. november 2013 - 22:02 #1
Jeg går ud fra at du vil klone hele disken. Der er flere gratis løsninger. Denne er brugervenlig:

http://redobackup.org/

Venlig hilsen
Avatar billede Thonie Nybegynder
24. november 2013 - 23:30 #2
Hvis du vil klone din Windows installation over på en anden harddisk, så kan du bruge Clonezilla, som er Open Source og gratis at bruge: http://clonezilla.org/

Hvis det bare er en simpel kopiering af filer, så tag et kig på Total Commander: http://www.ghisler.com/
Avatar billede max-payne Nybegynder
25. november 2013 - 10:58 #3
Nej, jeg skal ikke klone noget eller kopiere noget.
Jeg skal flytte nogle mapper.

Hvis mapperne allerede eksisterer får jeg meddelse om det.
Jeg skal så kunne markerer de mapper som ikke flyttes fordi de allerede eksisterer. Efterfølgende skal jeg så kontrolerer om
de mapper som ikke flyttes er fuldstændig magen til de allerede eksisterende mapper.
Avatar billede max-payne Nybegynder
25. november 2013 - 22:18 #4
Altså, på samme måde som man kopiere og flytter mapper i XP.
Avatar billede Thonie Nybegynder
25. november 2013 - 23:16 #5
Prøv Total Commander, den er fin til formålet.
Avatar billede max-payne Nybegynder
28. november 2013 - 07:56 #6
Total Commander lyder rigtigt fint.

Læg et svar og få point.

I win7 kan jeg fint kopiere mine filer, men jeg kan ikke finde nogen måde at flytte dem på.
Findes muligheden "Flyt Til" ikke i Win 7 ligesom den findes i XP.

Nu er min Win7 kun på prøve, hvis jeg ikke kan kopiere og flytte filer og mapper ligesom jeg gør i XP, så er Win7 ikke noget for mig.
Ved du om muligheden "Flyt Til" findes i win 8,  eller er win 8 bare en smartere udgave af win 7.
Avatar billede Thonie Nybegynder
28. november 2013 - 20:28 #7
Jeg ved desværre ikke om "Flyt til" findes i Windows 8, men jeg synes alligevel du skal give Windows 7 eller Windows 8 en chance.

Windows 7 er efter min mening det bedste Windows styresystem til dato. Windows 8 har jeg ikke rigtigt kunnet vænne mig til, men mange er glade for det.

Microsoft stopper med at supportere Windows XP i starten af 2014, dvs. der vil fra det tidspunkt ikke længere blive udsendt opdateringer til styresystemet. Det bliver desuden sværere og sværere at få XP-drivere til nyere hardware, så alt taler for at det er på tide at lægge XP i graven.

Lige et lille tip til din Windows 7 trial. Hvis det er en Enterprise Edition kan du i en kommandoprompt kørt som administrator skrive kommandoen slmgr /rearm og trykke enter, og derefter genstarte din maskine. Så har du en ekstra måned med styresystemet. Det kan gøres op til 3 gange. Muligvis fungerer den også på andre versioner, i don't know.