Avatar billede sorjak Nybegynder
23. november 2013 - 11:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Genoprettelsesdrev

Hej

Efter et harddisk nedbryd er min computer igen op at køre med Windows 8.1

Der har jeg så fundet en nyhed (for mig :-))

På Windows hjemmeside: Oprette et USB-genoprettelelsesdrev.

Har lavet som beskrevet men når jeg skal kopiere over til USB

er valgmuligheden ikke highlightet.

Og den ligger så kun nogle boot ting og ikke refreshimage.wim

over
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2013 - 15:26 #1
prøv via kontrolpanel/genoprettelse/opret et genoprettelsesdrev - usb skal være i maskinen før du kører det.
Avatar billede sorjak Nybegynder
23. november 2013 - 18:02 #2
Hej Claes

Ja det var jo en nem måde at komme frem til det samme.:-) punkt.

men boxen til at sætteflueben er som gennem denne måde heller ikke highlightet.:-(

Det er samme vindue samme problem
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2013 - 09:42 #3
Se i diskhåndtering, om USB har fået drevbogstav - ellers tildel den et der.
Avatar billede sorjak Nybegynder
24. november 2013 - 12:44 #4
Hej Claes57

Har lavet lidt detektiv arbejde i nat.

Har 4 computere jeg vedligeholder og kan se at de 2 af dem som er

opdateret til Windows 8.1 fra oprindeligt Windows 7 ikke har en recovery partion mere og kan se på youtube at det er der jeg skal ligge min refreshimage fil ellers vil Windows ikke finde den.

Da den ene computer køre Windows 8 oprindeligt win 7 og den
har stadig recovery partionen samt mulighed der er highlightet
til at overføre image til usb nøglen.
og det var jo det der var smart når ens harddisk går ned så har man et image på usb

Hvis de giver mening det jeg skriver ønskes hjælp stadig
dine veje til det samme er meget nemere.

holder tråd åben således du kan få point og jeg kan svare
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2013 - 13:18 #5
prøv at se på http://www.howtogeek.com/167831/everything-you-need-to-know-about-creating-custom-recovery-images-for-windows-8/

Men du skal så stadig lave en lille partition og gemme det dannede image der - herefter må det være muligt at fjerne drevbogstav via diskhåndtering, så image-partition ikke ses til dagligt.
Avatar billede sorjak Nybegynder
24. november 2013 - 17:46 #6
Hej Claes57

Har kigget lidt på det igen.

Tak for de fine svar stor hjælp.

Havde aldrig set den vej.

din lette løsning i start samt resten i filhistorik/system og afbildning klare hvis det som er mit problem.

Dog skal jeg lige finde ud af størrelsen 80gb den bliver svær at få på USB :-)
Men ekstern harddisk er også ok

min kone´s fri uge starter snart så er ikke på den næste uges tid
Avatar billede sorjak Nybegynder
24. november 2013 - 17:49 #7
Ups var det dig der fik point??
Claes57 meget længe side har brugt siden
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2013 - 18:04 #8
det er helt ok - jeg har rigeligt med point