Avatar billede starofdk Nybegynder
22. november 2013 - 22:50 Der er 5 kommentarer

Antenne problemer

Hejsa

Min antenne på huset forsvandt i stormen for noget tid siden.

Da jeg alligevel er ved at renovere hus, så har jeg købt en ny til at hænge på spærrene.
http://www.av-connection.dk/?PGr=3152&ML=497

Har købt den aktive udgave.

Det kom i en masse stumper, samle selv ledninger osv.

Har hængt antenne op, herfra har jeg lavet et kabel til amplifier, videre med kabel til strømforsyning, videre med et kabel til fordeler boks, og herfra videre til tv.

Der var ikke nogen vejledning med, hvordan rækkefølge osv skulle være. Men satser på det er rigtigt?

Anyway. Nu hænger den der, alt er sat op, har drejet antenne på grad 321
Fundet via: http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/

Når jeg så søger nu, så finder mit tv 15 tyske kanaler, og intet dansk.

Jeg bor 5 km fra den tyske grænse.

Med min gamle antenne kunne jeg se DR, DR HD osv osv.

Spørgsmålet er vel, når jeg kan se tyske kanaler klart og tydeligt. Så virker alle min samlinger vel, og jeg må jo ramme en antenne når jeg får nogle signaler ind?

Men hvorfor kun tyske.... Hvad blev der af de danske.

Jeg ved ikke om den gamle antenne pejede i retning 321 også....

Help
Avatar billede Jensen DK Novice
23. november 2013 - 06:27 #1
Havde du bare købt en Triax ufo 120 eller 140 så havde du ingen problemer haft.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. november 2013 - 08:35 #2
Hvis den peger 321 grader må du jo bo omkring Kliplev? og der burde det ikke være problemer med at modtage signalet fra Kassø
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. november 2013 - 20:37 #3
Dette er hvad jeg ser i Aabenraa på min
Maximum MDA-100 DVB-T Jeg har disablet alle betalings kanaler
http://gratisupload.dk/vis_billede/704484/
Ps. jeg forstår ikke at man råder dig til en retnings antenne der hvor du bor!!
http://gratisupload.dk/vis_billede/704485/
Avatar billede starofdk Nybegynder
23. november 2013 - 22:42 #4
silbidor: Tak for din kommentar, den var meget hjælpsom.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. november 2013 - 10:30 #5
Det første der slår mig, er om du ved hvilken vej antennen skal pege, eller om du har fået den vendt 180 grader forkert... - den ligner jo en pil, men pilen skal pege VÆK fra senderen - så selve "pinden" i pilen peger den rette retning.

Det er et gæt - nu da du kan fange tyske, men ikke danske kanaler...