Avatar billede TKA Novice
22. november 2013 - 20:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Domæne fra bricksite.com

Hej Eksperten

Jeg har en hjemmeside på bricksite.com, jeg har intet betalt endnu og har derfor heller ikke et .dk domæne. Et .dk domæne koster 198 kr inde på bricksite's shop. og tænker kan jeg ikke købe et dk domæne på en anden side til 50-60 kr og 45kr/år??

Tobias_Kold
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2013 - 21:45 #1
www.gratisdns.dk
Nok der du får det billigst :) Men tror ikke du får det til 45 kr per år nogen steder :)
hvis du skal have webhost med vil jeg tro at one.com er det billigste med kun 322,50 for første år.
Avatar billede TKA Novice
22. november 2013 - 22:07 #2
Men hvordan får jeg det så fra min bricksite uden at skulle lave en helt ny hjemmeside?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2013 - 00:02 #3
tekst fra deres egen hjemmeside:

Ejer du i forvejen et .dk-domænet? I så fald er det let at flytte det til din Bricksite-hjemmeside.

Ved flytning af et .dk-domæne kontakter vi automatisk Dk-hostmaster og anmoder om en flytning. Umiddelbart derefter modtager du en e-mail, hvori du har mulighed for at godkende flytningen. Efter godkendelse vil domænet typisk være flyttet i løbet af 24 timer.

Prisen
Prisen på DKK 99 for flytningen af domænet er et engangsbeløb.

E-mailadresser på dit eksisterende domæne? Vigtigt, læs her...
Hvis du i forvejen anvender e-mailadresser på dit domæne og vælger at flytte domænet til Bricksite, er det meget vigtigt, at du også tilkøber muligheden for at oprette e-mailadresser hos os.

Dine eksisterende e-mailadresser flyttes ikke automatisk med domænet, så inden flytningen af domænet godkendes, skal du huske at tilkøbe e-mailproduktet hos os og oprette tilsvarende e-mailadresser i systemet. Når dette er gjort, kan du godkende flytningen.

Du skal samtidig være opmærksom på, at eventuelle e-mails gemt i nuværende webmail / webhotel ikke vil blive flyttet med dit domæne. Det er derfor vigtigt, at du har downloaded / hentet disse e-mails i et program på din computer - fx Outlook - så de ikke kun ligger på den mailserver, du flytter domænet fra.

Alternativ: Peg domænet selv
Hvis du anvender e-mailadresser på dit eksisterende domæne, er det værd at overveje en pegning af domænet (fremfor en flytning). På den måde kan du bevare din nuværende mailløsning og udelukkende pege selve hjemmeside-delen på Bricksite. Denne variant kræver også et tilkøb her i shoppen, og du kan desuden finde mere info  under DNS på support-hjemmesiden.
DKK 99
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2013 - 00:07 #4
Lige en ekstra kommentar. Intet er gratis hos bricksite, så selvom du selv køber et domæne et andet sted skal du stadig betale dem for at få det til at pege på din hjemmeside:

http://www.bricksite.com/main/da/priser

Prøv at kigge herinde. Så hvis du ikke har så meget forstand på det, er det måske bedre at købe igennem dem i stedet for selv at stå for det hele?
Avatar billede TKA Novice
24. november 2013 - 10:42 #5
Okay tak skal du have😄