Avatar billede henlot Juniormester
20. november 2013 - 14:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

BlueScreen

Hej

Jeg oplever blå skræm på min Laptop (HP ENVY 14) og jeg får følgende meddelelse:

Problemsignatur:

  Navn på problemhændelse:              BlueScreen

  OS-version:                6.1.7601.2.1.0.256.48
  Landestandard-id:          1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:                        50
  BCP1:                          FFFFF8816FE13360
  BCP2:                          0000000000000000
  BCP3:                          FFFFF88005983A18
  BCP4:                          0000000000000005
  OS Version:                    6_1_7601
  Service Pack:                  1_0
  Product:                        256_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:

  C:\Windows\Minidump\112013-7971-01.dmp
  C:\Users\Ejer\AppData\Local\Temp\WER-22776-0.sysdata.xml

Min pc går ned hele tiden. Jeg har forsøgt mig via Microsoft support, som godt nok har et løsningsforslag på 0x00000050, men den kan ikke anvendes på min PC, fordi min OS-version åbenbart er nyere end det løsningsforslag de kommer op med (6.1.7600.xxx). Hvad kan jeg gøre for at få fjernet dette problem?

mvh

Henrik
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2013 - 17:23 #1
hent blue screen wiver - den kan vise dig hvad det skyldes

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

du kan hente den bl.a her

http://download.cnet.com/BlueScreenView/3000-2094_4-10965136.html

m.v.h
Avatar billede henlot Juniormester
20. november 2013 - 17:54 #2
Hej

Det har jeg gjort, men jeg får 2 rækker (oven på hinanden), med en masse tal og beskeder og jeg ved ikke, hvad jeg skal kigge efter. Jeg får bla. de tal, som jeg har beskrevet i rapporten i mit indlæg. Kan du evt. dirigere mig er det i den øver del eller nederste del jeg kan finde svaret?
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2013 - 21:40 #3
se på billederne her på siden

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

i det nederste felt kan der så stå hvad fejlen er - der kan være indtil flere linier
her er en der hedder hall.dll
eller ntoskrnl.exe
de kan hedde noget andet på din
det er dem eller den du skal bruge

find en fejl og kopier den ind i Google og lad den vise hvad løsningen er -sværere er det ikke

m.v.h
Avatar billede henlot Juniormester
23. november 2013 - 11:23 #4
Nu har jeg været alle drivere igennem og reinstalleret dem uden at det har hjulpet. Nu er der vel kun genintsallering af PC tilbage, med mindre der er nogen der har et andet forslag?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2013 - 14:38 #5
hvad står der i fejlen ?????????????????????????????
hvorfor har du geninstalleret driverne ?????????????

skal du opdatere drivere så gør det med dette gratis fremragende program

http://www.iobit.com/driver-booster.php

m.v.h
Avatar billede henlot Juniormester
23. november 2013 - 16:49 #6
Hej igen

Har installeret dit link, men det har ikke hjulpet, jeg får stadigvæk blå skærm. Jeg har dog erfaret, at hver gang jeg har downloadet en fil, så får jeg efterfølgende blå skærm og når jeg starter pc'en og lader sten stå uden at åbne programmer, så får jeg blå skær indenfor 30 min. Ved ikke om det giver nogen ide tl problemet?

mvh

Henrik
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2013 - 18:09 #7
jamen blue screen wiever kan vise dig hvad fejlen består af

den vil jo vise dig hvad det er

hvad hedder den eller de fejl du har ???????????????

det står når du starter blue screen wiever op

m.v.h
Avatar billede henlot Juniormester
24. november 2013 - 11:47 #8
Jeg har brugt Bluescreen viewer og får hver gang en filnavn, der hedder "ntoskrnl.exe". Jeg har også gået op i programmet under file og valgt "Google search - Bug Check+Driver". Her kommer der forskellige muligheder frem, som jeg slet ikke er dus med eller ved hvad jeg skal gøre yderligere? Er det det du mener?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2013 - 15:47 #9
http://www.wikihow.com/Fix-Ntoskrnl.exe-Missing-or-Corrupt-Error

se denne video
http://www.youtube.com/watch?v=j69K9H87j2s

MAN BRUGER KUN BLUE SCREEN WIEVER TIL AT FINDE FEJLEN MED OK

ofte er det langt lettere at geninstallere maskinen med det samme
det havde du sparet flere dage på
Avatar billede henlot Juniormester
18. februar 2014 - 09:19 #10
Jeg er blevet nødt til at re-installere pc'en, da der ikke var noget der hjalp. Det nævnte du som en mulighed derfor skal du have pointene Treatmenice. Vil du sende mig en et svar så jeg kan lukke den.
Avatar billede henlot Juniormester
18. februar 2014 - 09:29 #11
Arggggh... nu kom jeg til at sende et svar. Treatmenice. Jeg skal vel oprette en ny sag som vi kalder noget bestemt og så skal jeg sende en kommentar til dig om at det er løst så jeg kan give dig pointene ikke? Hvis det er tilfældet, så kalder jeg den "Point til Treatmenice" og den vil jeg etablere så snart jeg har hørt fra dig. Beklager dette
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2014 - 10:58 #12
man kan sagtens selv lægge et svar
det er lavet sådan for at du selv kan tage dine point tilbage

systemet er at du bare beder den du vil give point lægge et svar du trykker på og accepterer

jeg lægger denne her som svar du kan acceptere

m.v.h
Avatar billede henlot Juniormester
18. februar 2014 - 11:12 #13
Det er hermed accepteret
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2014 - 14:03 #14
du skal trykke på link #12

det er den du skal acceptere

se her hvordan du gør

http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2014 - 15:24 #15
fint så kender du systemet

det er lidt sært men det er lavet for at du selv også kan tage dem

man kan også dele dem hvis det var det du ønskede

tak