Avatar billede ranni Forsker
20. november 2013 - 12:32 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Fabriksindstillinger Ipad 4

Hej.
Jeg stødte på dette link
http://support.apple.com/kb/ht1414
Jeg har arvet (blevet belemret med) konens Ipad 4 efter en reparation, hun har fået en ny, der er sat op med de samme koder som den "gamle".
Hvis jeg fabriksindstiller på den gamle, forsvinder der så noget på konens nye (så er fan.... løs, så er der skilsmisse på programmet) ? ?
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2013 - 12:50 #1
Jeg vil mene, at du skal sætte den iPad tilbage til fabriksinstilling, og derefter oprette dig selv som ny bruger.
Prøv at se her:http://www.eksperten.dk/spm/988279
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2013 - 13:12 #2
Ps. En fabriksindstilling ville jo være absolut nødvendig, hvis den iPad var solgt til en fremmed, derfor må det være usandsynligt, at det skulle berøre den nye iPad, for så kunne man jo aldrig sælge den.
Avatar billede Blandy Praktikant
20. november 2013 - 13:49 #3
Nej det kommer ikke til at påvirke hendes nye ipad, da det kun er den gamle du lavet nustillingen på. Selvom de evt skulle bruge samme apple id.
Avatar billede HansenR Nybegynder
20. november 2013 - 15:17 #4
Ville også sige der intet ville ske ved det.
Og om ikke andet, så har hun vel været så klog at køre over icloud?? :) Så er alle apps, beskeder, billeder osv der jo :)

Kør du bare fabriksindstilling :)
Avatar billede ranni Forsker
20. november 2013 - 16:03 #5
OK jeg har prøvet, men den kræver en kode og den kan konen ikke huske. Jeg har prøvet alle tænkelige koder.
Hvis det er koden for at tænde Ipad, den kender jeg jo, så virker den heller ikke.
Jeg kan heller ikke komme på Facebook selvom jeg kan se min kode på Ipad.
Som I nok kan fornemme har jeg ikke en sk.. forstand på det her tøjeri.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2013 - 16:10 #6
Ja man bruger jo en mail adresse og en kode. Jeg bruger koden til mail, så er den til at huske. Du kan jo prøve koden til din kones mail.
Avatar billede HansenR Nybegynder
20. november 2013 - 16:10 #7
Går ud fra, at det er koden til hendes apple ID.

Man skal bruge en kode hver gang man køber noget i app store fx - det er den kode du skal bruge.
Avatar billede ranni Forsker
20. november 2013 - 16:21 #8
Jeg har været igang med alle tænkelige.
Der er kun, såvidt jeg kan se, mulighed for 4 tal og hendes koder er bogstaver og 3 tal
Avatar billede Blandy Praktikant
20. november 2013 - 16:55 #9
hvis det er ios 7 bliver du bedt om at lave en 4 cifret kode. Det er den du skal bruge. kan være det er hendes fødselsdag evt.

Når jeg forsøger at nulstille, beder den om den kode jeg låser skærmen op med. Som i mit tilfælde 6 tal.

Men det komme vist an på hvad man vælger i forløbet.
Avatar billede ranni Forsker
20. november 2013 - 17:15 #10
jeg har prøver hendes,ungernes, børnebørn og postbudets mærkedage.
Jeg har nu fundet noget på nettet, jeg skal prøve når jeg får mig stavet igennem det engelske. Det er noget med at aktivere tænd/sluk knappen og markere et eller andet der kommer på skærmen i et antal sekunder.
Avatar billede HansenR Nybegynder
20. november 2013 - 17:39 #11
Det er ligesom at formatere den, det du snakker om.
Det plejer også at kunne virke på de tidligere iOS, men ved ikke om sikkerheden er blevet bedre i iOS 7.

Held og lykke :)
Avatar billede ranni Forsker
20. november 2013 - 17:43 #12
Hvi ikke det lykkes, er der ikke længere ud til havedammen end at jeg kan ramme den her fra min rullestol.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2013 - 20:12 #13
Kontakt Apple og forklar dem situationen, med den nye og den gamle iPad, mon ikke de kan hjælpe, når I giver dem de nødvendige informationer. Det er jo rigtig godt, at man skal bruge et password for at nulstille en iPad, for så har en tyv jo ikke nogen glæde af den, og han kan ikke sælge den.
Avatar billede ranni Forsker
21. november 2013 - 22:08 #14
Jeg koblede Ipad til PC og via Itunes og Icloud kunne jeg få lov at komme tilbage til fabriksindstillinger uden brug af koder.  Kun konens navn på de apps hun havde hentet, dukkede op på mine apps, selv  om de var nulstillet og hentet under mine koder.
Vigtigst: Hendes Wordfeud og Hayday forsatte på hendes nye Ipad.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2013 - 00:21 #15
Nå ja det var jo heldigt i dette tilfælde, men dårligt, at en iPad ikke er bedre beskyttet. Men til lykke med det. Ja så er vi jo færdige her, så jeg smutter:)
Avatar billede ranni Forsker
22. november 2013 - 10:42 #16
Nu kan jeg jo ikke huske om jeg skulle bruge nogen koder undervejs i Itunes.
Jeg har i desperation brugt alle knapper på tastaturet og så kommer jeg tilfældig ind på siden med løsningen.

Tak til jer alle for at prøve at hjælpe mig.

Jeg har læst et sted, at jeg ikke må give point medmindre løsningen kommer fra en deltager.
Jeg lukker denne tråd og ligger endnu flere ganske ufortjente point til de heller ikke fortjente point, jeg allerede har.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2013 - 12:27 #17
"Jeg har læst et sted, at jeg ikke må give point medmindre løsningen kommer fra en deltager."
Det er en misforståelse. Nu er det ikke tilfældet her, men hvis en bruger har gjort en stor indsats for at hjælpe, kan man udmærket belønne ham/hende med point, som tak for indsatsen.
Avatar billede ranni Forsker
22. november 2013 - 12:37 #18
OK det skal jeg huske.
Jeg ved endnu ikke, hvad man bruger point til. Købmanden vil ikke give noget for dem og de point, jeg har, er ikke udtryk for viden om det her moderne IT, tvært imod.
Mine point er udtryk for at jeg har rodet mig så langt ud,at ingen kan hjælpe mig tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2013 - 12:54 #19
Point systemet er til for at glæde samlere, og de skal da være så velkommen til point. Hvis systemet udløste f.eks. en flaske god rødvin ved x point, ja så var jeg også selv samler, men som du skriver, kan de ikke bruges hos købmanden, og så kan jeg heller ikke bruge dem til noget. Men Ok, der er da en hvis prestige i at have 200.000 point:)