Avatar billede oOCarstenOo Mester
20. november 2013 - 08:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med opsætning af TP-LINK: TL-WDR 4300

Hejsa,
Jeg har et problem med opsætning af min nye Router samt lidt spørgsmål som jeg håber at kunne få lidt hjælp til.

---------------------------------------
Min PC er en Acer TravelMate 2480.
Styresystem: Windows 7 Ultimate 32-bit.
Internet udbyder: Fullrate.
---------------------------------------

Jeg har en Zyxel P2601HN-F1 trådløs router fra Fullrate hvor jeg har sat en (TP-LINK: TL-WA801ND Ver 1.2 300Mbps Wireless N Access Point) op sammen med, og det plejer somregl at køre med fuld signalstyrke, men mit internet kører lidt langsomt og Fullrate har sagt at der er en del støj på netværket, mine porte på Routeren er sat til Auto.?
Så jeg har været ude at købe en TP-LINK: TL-WDR 4300 N750. For den har jeg hørt så meget positivt om men jeg har kørt den Quick guide igennem og nu syntes jeg at nettet er blevet langsommere og signalstyrken er heller ikke så god længere,det skal så siges at jeg frakoblede min access point 300Mbps så det kun var min nye router med Fullrates, jeg er vel næsten nød til at bruge Fullrates billige møg for at kunne få support hos dem, så hvad gør jeg lige for den nye router kører jo både 2.4GHz & 5GHz så havde jo håbet at 5GHz måske kunne hjælpe på støjen på netværket eller kunne man sætte alle 3 routere sammen for at få det bedste resultat, håber at en kan hjælpe mig for det skal siges at min IT viden er kun lidt over bruger nevo :)

M.V.H.

Carsten.
Avatar billede Steven_Matkon Novice
25. november 2013 - 12:02 #1
Støj på netværket er ikke nødvendigvis på den trådløse del (det kan de heller ikke hverken se eller måle inde hos dem), det kan sagtens være på netværket mellem din router og dem.

Umiddelbart vil jeg foreslå dig at prøve Netgear VVG2000 som jeg ved Fullrate har kørt med tidligere, den kan også køre Wireless N.

Uanset hvad du vælger for en løsning kan jeg på ingen måde anbefale flere routere på netværket, 1 router hvor signalet kommer ind og så eventuelt fylde på med access points (som du også nævner du havde originalt).

Enten kan du udskifte ZyXEL P-2601HN-F1 med Netgear VVG2000 så du kun har den ene enhed stående eller du kan prøve at høre Fullrate om ikke de kan sætte deres udstyr P-2601HN-F1 som bridge og så du kører med din TP-link som eneste router på netværket, i begge situationer kan du så fylde på med access points som det nu er nødvendigt.
Avatar billede oOCarstenOo Mester
27. november 2013 - 23:04 #2
Tak for svaret,
nu ved jeg ikke lige hvad det vil sige at Fullrate sætter deres router op som bridge men hvis jeg nu gerne vil bruge min
TP-LINK: TL-WDR 4300 N750 som trådløs router og min TP-LINK: TL-WA801ND som access point kan det ikke lade sig gøre, altså så jeg ikke bruger fullrates router overhovedet..? :)
Avatar billede Steven_Matkon Novice
28. november 2013 - 09:24 #3
Umiddelbart nej, for så vidt jeg kan se har din TP-Link ikke mulighed for at agere modem (det er indbygget i ZyXEL P-2601HN-F1 som du har fået udleveret fra Fullrate.

Hvis du ringer ind til Fullrate og siger du gerne vil sætte din egen router på forbindelsen og hører om de ikke vil sætte deres udstyr op i bridge mode så kan jeg ikke forestille mig andet end at de gør de, så bliver den ZyXEL du har fået udleveret kun benyttet som modem, intet trådløst, ingen IP konflikter eller andet og du får IP adressen fra Fullrate direkte på din TP-Link.
Avatar billede oOCarstenOo Mester
09. december 2013 - 02:44 #4
Undskyld at jeg først skriver nu, men har gjort som du sagde og nu kører det bare, så kan du ikke lige skrive et svar så du kan få nogle point? :)
Avatar billede Steven_Matkon Novice
09. december 2013 - 09:33 #5
Jeg mente nok at det skulle kunne løse dit problem =)
Altid glad for at hjælpe