Avatar billede Batmani Nybegynder
19. november 2013 - 22:14 Der er 2 kommentarer

Returnering af delvist defekt PS#3 spil

Hej,

Spørgsmålet er muligvis ikk vanvittigt i tråd med denne hjemmeside, men selve scenariet er egentligt meget relevant og nutiddigt.

Har købt Fifa 14, og brugte hyppigt online funktionen(Ultimate Team), til det en dag stoppede med at virke optimalt. Der er altså tale om et spil der virker, men hvor at online-delen er umulig at benytte optimalt.

Da dette er et problem for spiludgiveren har jeg taget kontakt til deres support, og de har på ingen måde ku stille nogle løsningsforslag op. De ber en om at vente typisk en uges tid. Har kørt karrusellen i godt halvanden måned, og kan godt se hvilken vej det ender.

Online delen er grunden til at jeg har købt spillet, og føler mig en anelse snydt, når jeg ikke længere kan bruge det. At jeg så yderligere har lavet tilkøb for flere hundrede kroner i netop online-delen gør det kun værre.

Hvordan står jeg i forhold til at kunne returnere spillet? Der er ikke tale om at et nyt spil ville gøre forskel(har forsøgt) og derfor ville en ombytning være unødvendig.
Avatar billede SkarpC Nybegynder
19. november 2013 - 22:18 #1
Jeg er næsten sikker på at det hvert fald intet har at gøre med butikken du har købt det i.
Når det så er sagt så mener jeg at du godt skulle kunne få pengene retur af udgiveren, da de ikke har leveret det lovede produkt.

Og igen når det så er sagt så tror jeg ikke du får noget ud af at kontakte dem og kræver at handlen går retur, de vil blot sige at det ikke kan lade sig gøre. Men prøv!..

Du kan kontakte forbrugerombudsmanden køre en sag, men tror det er en opslidende proces..
Avatar billede Blandy Praktikant
20. november 2013 - 14:02 #2
Men det er helt klart en principsag som bør komme frem og blive belyst synes jeg.
Det svarer til at købe en bil, hvor klimanlæget ikke virker, og man har købt netop en bil med samme fordi man skal bo i et tropeområde.

Bilen kan da køre og det hele, men det essentielle formål med købet mangler.

Men spørgsmålet er om det kun er dig der har det online problem eller EA har lavet en general bøf med det?

For hvis der er mange der har det problem, vil du helt klar stå stærkere. Er det et standalone problem hos dig, må det kunne løses hos dig lokalt.

Hvad er helt præcist problemet med online delen?