Avatar billede Cleopracoon Nybegynder
19. november 2013 - 22:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kortslutning i oplader = Død bærbar

Hejsa!
Den ene dag gav stikket fra opladeren gnister pga en knækket ledning. En ny oplader er købt, den virker da den lyser i batteriet og computeren lyser i "lyn" ikonet. Alligevel lader den ikke batteriet op, for når man tænder for den går der ca 5-10 sek så går den ned. Det skal siges at nu vil den slet intet længere, og den lyser heller ikke længere i "lyn" dioden selvom selve batteriet lyser. Jeg har prøvet at tage batteriet ud og sætte strømstikket i igen, men der sker intet længere...den er totalt død! Jeg kan jo godt se at jeg ikke kan nøjes med et nyt bartteri desværre, men computeren har jo virket efter hændelsen indtil der ikke var mere strøm på batteriet. Hvorfor er den helt død nu? Den burde da kunne køre uden batteri og blot via strømstikket. Uha, det lyder som en dyr omgang.

Det skal siges  at det er en HP pavillion dv7 1092eo, 5 år så ingen garanti længere:o/ Den har kørt fint inden stikket gav gnister. Please hjælp, jeg vil gerne ha en ide om alt er futtet af eller hvad der kan være sket.
Takker på forhånd de kloge experter som har nogle gode svar!
Avatar billede sadolin1978 Novice
20. november 2013 - 06:01 #1
hvis du ikke har skiftet batteri i de 5 år, ville jeg nok prøve dette aligevel., da batteriet kan være faldet sammen.
Avatar billede Cleopracoon Nybegynder
20. november 2013 - 10:23 #2
Batteriet er udskiftet til en nyt originalt batteri i september 2011. Dengang ville den ikke lade mere, men jeg kunne godt bruge computeren så længe den var tilkoblet opladeren. Dette kan den ikke længere, så jeg tror desværre ikke at det "kun" er det der skal til denne gang :o/
Avatar billede Mcboman Nybegynder
20. november 2013 - 19:12 #3
Det lyder, som om der er sket en kortslutning i opladeren. Der plejer at være en lille diode i omformeren på opladeren, hvis den ikke lyser, når opladeren er i stikket så kunne det godt virke, som om der er sket en kortslutning.
Avatar billede Cleopracoon Nybegynder
20. november 2013 - 22:29 #4
Jammen jeg har ingen problemer med opladeren da jeg jo har købt en ny og den lyser fint, det er computeren som er problemet...den vil jo intet efter den gamle oplader slog gnister, den er totalt død med eller uden oplader og med eller uden batteri :o/