Avatar billede MSBuchwald Nybegynder
19. november 2013 - 21:00 Der er 4 kommentarer

Asus gtx 660 direct CU II OC / HJÆÆÆLP !!

Har netop fået den nye gpu hjem. Har fulgt en guide på nettet for at gøre det hele korrekt, men det virker stadig ikke.

GPU : overskrift
Cpu: Intel I7 3770
Psu: xfx pro 80+ 550W
OS: Win 8 64bit
Kabel fra gpu til monitor: HDMI

Hvad jeg har gjort:

1.
Installere software uden kortet i. Fejl fra begge installationer (medfulgt CD og downloaded fra nvidia) der lød: "Warning, please install cards of nvidia first" - Så det kom der ikke noget positivt ud af.

2.
Sætte BIOS til at starte op med onboard gpu, mens ny gpu var sat i, men igen samme besked som ovenfor når jeg prøvede at installere software.

3.
Starte op med gammel gpu, fjerne gammel gpu driver, lukke computer og starte op med ny gpu tilsluttet. - Computeren starter op som normalt, men har intet signal til skærmen.

Er ved at gå op i limningen, kan virkelig ikke se hvad jeg gør forkert. PLEASE HJÆLP !!!
Avatar billede FastEthernet Novice
19. november 2013 - 21:21 #1
Kan du se om der kommer liv i den nye GPU når du starter computeren? Her tænker jeg på om blæser(e) begynder at køre.
Avatar billede MSBuchwald Nybegynder
19. november 2013 - 21:44 #2
Mit sidste forsøg syntes så alligevel at virke. At forbinde med hdmi er åbenbart ikke godt nok. Så jeg brugte en DVI til hdmi adapter og efter en smule tålmodighed, viste den opstart.

Jeg tænkte at jeg ville installere nvidias driver setup, den fandt rigtig nok kortet, modsat før, men nu, pff, nu er skærmen gået stand by.

Den skrev inden start at skærmen nok ville "flicker"lidt under installation, men nu har den stået 10 minutter, hvor længe skal man vente?
Avatar billede FastEthernet Novice
19. november 2013 - 21:51 #3
Er skærmen stadig i standby?

Hvis det er en clean installation du er i gang med, kan det godt tage 10+ minutter før den har installeret alle drivere, hjælpeprogrammer m.v.
Avatar billede MSBuchwald Nybegynder
19. november 2013 - 21:56 #4
Den var fortsat i stand by. Har nu prøvet at genstarte, fik intet billede på skærmen, kun "no signal". Kan se at computeren står og arbejder, men om det er "færdiggørelse af installation" kan jeg jo af gode grunde ikke vide. Jeg tænker bare, det den udviser nu og før genstart er jo ikke "flicker".

Og nu, mens jeg sidder og skriver, er den helt stoppet med at arbejde og der er stadig intet billede på skærmen. :(