Avatar billede previ Nybegynder
15. august 2001 - 15:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem ved udprintning af store dokumenter

Hej

Jeg har en PC som kører med Win2000, men trods 256 mb ram og rigelig ledig diskplads er den begyndt at lave underlige ting ved eksempelvis udprintning af store dokumenter, hvor den siger, at der ikke kunne udskrives til disken fordi den er fuld (der er ikke noget galt med printeren). Jeg er lidt i vildrede, fordi den har kørt fint indtil nu. Kan der være problemer med styresystemet eller andet soft- eller hardware? Skal det hele geninstalleres?
Avatar billede Jman Praktikant
15. august 2001 - 15:31 #1
prøv at ændre printerindstillinger til \"udskriv direkte til printer\"
Avatar billede dr.m Nybegynder
15. august 2001 - 15:32 #2
have you tried setting it so it doesn\'t print after last page is spooled?

gotta be something like print right away or something...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. august 2001 - 15:37 #3
Adjust Your Systems Printing Performence

Use the following suggestions to optimize your system for printing.
If you print large documents that take several minutes to print, turn off any screen savers during the print job, or switch to a blank screen saver. Animated screen savers use computer processor time and may take time away from the processing of your print job. For more information, see your screen saver Control Panel program or documentation.

Print by using the Draft Output option. This option prints the document with minimal formatting, which makes the document print faster (this option is ideal for printing proofs).

To change to the Draft Output option, follow these steps.

NOTE: Some printers may not support this option.

On the Tools menu in Word, click Options, and then click to select the Print tab.

Click to select the Draft output check box.

Click OK to close the Options dialog box.

Select the Background Printing option that best fits the way that you work. With Background Printing turned on, your document is printed somewhat more slowly, but you can continue working in Word while your document is printed. With Background Printing turned off, your document is printed quickly, but you cannot work in Word until the print job is finished.

This option allocates processor time to Word during a print job, so that you can continue working while Word is printing; however, this means less processor time is available for printing. Select the Background Printing option that best fits the way that you work.

If you do not need to continue working while Word is printing, turn off the Background Printing option in Word by following these steps:

On the Tools menu in Word, click Options, and then click to select the Print tab.

Click to clear the Background printing check box.

Click OK to close the Options dialog box.

Printing speed in Microsoft Windows 95/98 is measured in one of two ways:

Return to application (RTA) speed. This is defined as the length of time from when you click Print to when you regain control of the system.

Printer page drop speed. This is defined as the length of time from when you click Print to when the print job is complete.

You can affect each of these speeds by changing spool settings. To change spool settings, follow these steps:

Click Start, point to Settings, and then click Printers.

Right-click the printer that you want to use, and then click Properties.

Click to select the Details tab, and then click Spool Settings.

For faster Return To Application speed, follow these steps:

Click Start printing after first page is spooled.

In most cases, click to select EMF as the spool data format.

NOTE: PostScript printers support only the RAW spool data format.

For faster printer page drop speed, do either of the following:

Click to select Print Directly To The Printer.

NOTE: If the local printer is being shared, Print Directly To The Pinter is unavailable. To resolve this, stop sharing the printer.

-or-

Click Start printing after last page is spooled. In some cases, this option prevents laser printer engines from turning on and off during a print job.

Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 16:04 #4
Sådan som jeg forstår det, så har det kørt før uden problemer, er det rigtigt?

I så fald kunne du prøve fra Start/Kør, at skrive cmd SFC /scannow husk at sætte din win2k cd i drevet.

SFC gendanner korrupte systemfiler!
Avatar billede previ Nybegynder
16. august 2001 - 11:24 #5
Det er rigtigt at den har kørt fint før. Jeg har prøvet det retaxes kom med. Ved at skrive cmd SFC /scannow kommer dos-vinduet frem. Er det meningen og hvad skal der evt. siden ske?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. august 2001 - 11:30 #6
Det er en kommandoprompt du ser, man kan også skrive SFC /scannow uden cmd, så arbejder den blot i baggrunden.
Den skulle meget gerne begynde at arbejde med det samme, du kan se på CD-rom drevet at den swapper mellem den og HD.

Jeg gjorde det så sent som i går, der gik ca. 10 min. før den var færdig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. august 2001 - 11:31 #7
Husk at genstarte PC efter endt opdatering.

Der er ingen garanti for at det hjælper ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. maj 2003 - 13:29 #8
takker for pointene..