Avatar billede Trez Seniormester
19. november 2013 - 00:56 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Grafikkort - AMD Radeon R9 290 eller Nvidia GeForce GTX 780

Hej eksperter,

jeg har nu alle dele indkøbt til en spand på nær grafikkortet, og jeg er lidt i syv sind.

AMD har jo lige smidt R9 290 på markedet og det ser godt ud på papiret, men det larmer vist en del.

Nvidia har GTX 780 som jeg startede med at kigge på, der skulle være mindre driver problemer og mindre støj, dog er det ca. 500 kr. dyre.

De har jo Black Friday i USA, så kan det betale sig at vente og så kigge på det eller ændre priserne på grafikkort sig ikke så meget at det gør noget?

Hvad er folks erfaring med GTX 780 (regner ikke med der er så mange der har erfaring med R9 290 endnu, men skriv endelig hvis du har)

På forhånd tak.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2013 - 06:48 #1
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Tilsyneladende er der stor forskæld på de to kort hvor Nvidia er bedst.
Avatar billede mYaz Nybegynder
19. november 2013 - 09:34 #2
Jeg kan ud fra erfaring sige at nvidia er bedst.

AMD Radeon gør så et spil feks. køre med flydende, hele billedet ser mere flydende ud og det er godt. Men har nogle problemer når der sker mange ting på en gang, feks hvis man spiller wow i pvp og rammer ind i 40 horde så hænger det lidt.

Nvidia er det bedste du kan vælge. Det kan godt være det ikke er så flydende i grafikken, men der er ingen forskel, man kan kun se forskelle hvis du tager de to grafik kort i samme spil og stiller ved siden af hinanden.
Nvidia hænger ikke sådan nogle steder. Jeg har selv Nvidia GTX 680, og ligger med 400 fps i League of Legends, 120 i World of Warcraft, 100 i Battlefield 4 og 75 i CoD Ghost. Og det er med alt grafik på maks.

AMD Radeon R9 290, har en af mine venner i hans pc. Han ligger mellem 20-80 mindre fps i nogle spil. Men det hele køre mere flydene.

Ud fra min mening ville jeg vælge Nvidia :)
Avatar billede Trez Seniormester
19. november 2013 - 12:52 #3
Tusind tak for svar :)

Læg venligst svar begge to så jeg kan dele lidt point ud :)
Avatar billede mYaz Nybegynder
19. november 2013 - 13:44 #4
velbekommen :)
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2013 - 14:35 #5
Held og lykke med dit nye Nvidia kort.