Avatar billede hobbittend Novice
18. november 2013 - 14:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Graf der forbinder punkter

Hej.

Kan man i Excel (2013) få lavet en graf (med linjer, og markeringer på de steder der er data), hvor den forbinder hele vejen selvom man springer noget over?

Konkret eksempel.

Jeg har nogle målinger for forskellige datoer.
Nogle datoer er der ikke nogen målinger og altså tomme felter.

Det giver mig en graf med en afbrudt linje, hver gang der mangler data.
Kan jeg få den til at forbinde det hele, uden at gå ned på 0 de steder der mangler data?
Avatar billede jens48 Ekspert
18. november 2013 - 16:04 #1
Hvis du har dine data i kolonne D kan du med denne formel få grafen til at vise en ubrudt linie:

=IF(D1;D1;NA())

Eller på dansk:
=HVIS(D1;D1;IKKE.TILGÆNGELIG())
Avatar billede hobbittend Novice
19. november 2013 - 08:48 #2
Tror lige jeg må have skåret den ud i pap.
Jeg kører data i rækker, og formlen ser således ud:

='Ark1'!$B$3:$AB$3

Hvad skal den så hedde?
Avatar billede jens48 Ekspert
19. november 2013 - 09:13 #3
=IF(Sheet1!$B$3:$AB$3;Sheet1!$B$3:$AB$3;NA())
eller
=hvis(Ark1!$B$3:$AB$3;Ark1!$B$3:$AB$3;IKKE.TILGÆNGELIG())
Avatar billede hobbittend Novice
19. november 2013 - 17:18 #4
Hmm..
Nu har jeg forsøgt både med
=IF(Ark1!$B$3:$AB$3;Ark1!$B$3:$AB$3;NA()) - "This functions isn't valid"

og

=Hvis(Ark1!$B$3:$AB$3;Ark1!$B$3:$AB$3;IKKE.TILGÆNGELIG()) - "The formula you entered contains error..."

(mit ark hedder Ark1)

Hvad går der galt?
Avatar billede jens48 Ekspert
19. november 2013 - 19:55 #5
Det virker lidt mærkeligt. Da dit ark hedder "Ark1" troede jeg, at du havde en dansk version, men da tilbagemeldingen er engelsk må det være din tilrettede engelske formel du skal bruge. Jeg har prøvet at indsætte den i min engelske version med "Ark1" som navn på faneblad og det virker OK.
Avatar billede hobbittend Novice
25. november 2013 - 15:43 #6
Det er fordi det er skrevet i en dansk udgave og nu kører jeg engelsk ;)

Det er mærkeligt at jeg ikke kan få det til at virke..

er der andre der har forslag?
Avatar billede hobbittend Novice
06. marts 2014 - 16:50 #7
Lukker