Avatar billede MSBuchwald Nybegynder
16. november 2013 - 12:29 Der er 4 kommentarer

Low power consumption.

Vil gerne opgradere mit grafikkort, men med mit nuværende setup, en 240 watt psu og ingen indsigt i hvor meget de forskellige enheder bruger, føler jeg mig lidt lost.

Har denne computer: http://www.elgiganten.dk/product/tablet-pc-hardware/stationar-computer/LEH57314706/lenovo-ideacentre-h520-stationar-computer

Det fremgår ikke af annoncen hvor meget psu´en er på, men den ligger 240 watt. Er det muligt at opgradere min gpu med nuværende psu eller skal den også skiftes?

Har været inde og kigge på bl.a. proshop og der kan man få denne: http://www.proshop.dk/Stroemforsyning/Inter-Tech-SL-700-700W-PSU-2224709.html som virker imponerende billig, men er der en grund til det? Har den lav levetid? larmer som bare pokkers eller hvad? Man kan jo også få en psu på en 450 watt til 1500,-, hvad skal man kigge efter og være opmærksom på?

Ville det ikke være muligt, for omkring en tussebasse at få grafikken en smule op?
Avatar billede quakerzz Nybegynder
16. november 2013 - 18:35 #1
2400 watt er alt for lidt, hvis du vil have et kraftigt grafik kort.
Her er en link til en grafikkort som er meget bedre end din og den skal have 500 watt PSU:
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/xfx-radeon-hd-7850-2-gb-id-6802650.aspx
Den PSU, som Du linker til larmer som en jet motor,hvis Du vil have en god ,stabil og stille PSU, skal Du går efter 80+ certified kvalitets PSU. Seasonic,cooler master og corsair lave gode strømforsyninger.
Avatar billede MSBuchwald Nybegynder
16. november 2013 - 19:25 #2
Så har jeg så haft kigget på denne: http://www.proshop.dk/Stroemforsyning/XFX-ProSeries-Core-Edition-FW-550W-PSU-2273209.html

ville den være okay? Jeg tænker også på hvad den skal have af diverse stik og sådan. Så at alle de forskellige hardware får den rette strøm.

En ting jeg ikke helt forstår. Min psu er på max 240 Watt, i følge gpu boss bruger mit nuværende 50 W og det du linker til 130W, altså 80 W mere. Hvorfor anbefaler du så at jeg burde investere i en psu der er 500 W, altså 260 W højere? Burde en 350 W ikke være nok? Meget muligt et dumt spørgsmål og det er muligt at man ikke kan regne det sådan ud, men prøver selv lige at følge lidt med her. ;)

Tak for din kommentar. :D
Avatar billede quakerzz Nybegynder
17. november 2013 - 18:30 #4
grafikkort producenter kræver, at PSU skal have ekstra 100W, fordi strømforsyninger taber nogle af deres krafter ved brug.
Den PSU og grafikkort Du linker til er fine nok.