Avatar billede MSBuchwald Nybegynder
14. november 2013 - 20:32 Der er 3 kommentarer

Valg af grafikkort

Hej hej

Jeg blev taget lettere ved røven efter et køb i elgiganten og i den forbindelse, fik jeg "opgraderet" til denne: http://www.elgiganten.dk/product/tablet-pc-hardware/stationar-computer/LEH57314706/lenovo-ideacentre-h520-stationar-computer

Men grafikkortet deri er sku lidt sløvt. Jeg har en anden computer der skal have nyt grafikkort, så tænkte at jeg ville tage gpu´en fra den nye, smide over i den gamle og så investere i en gpu til den nye maskine. Men hvad skal jeg gå efter? SKAL jeg også lede efter ny psu for at få noget bedre?

Efter en del dårlige oplevelser med Radeon, så jeg meget gerne at gå uden om det, men er det muligt med en max udgangs watt på 240?

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2013 - 18:28 #1
Jeg er ikke ekspert på området i sådant et valg. Du skal blot være opmærksom på at ved køb af ny computer hænger hardwaren om regel sammen. Så vil du købe et grafik kort der yder mere skal du lige kigge på din strømforsyning også, og se om den kan følge med din opgradering.
Desværre er der mange gange sat en billig psu i, der på papiret skulle kunne klare det. Men desværre hænger det ikke sådan sammen.
Så der skal man lige passe på. Har hørt om psu'er der skulle kunne levere 650 watt, der bliver ustabile allerede ved 400 watt.
Dette gælder ikke normalt for kvalitets psu'er der så koster ca det dobbelte af de billige.
Avatar billede MSBuchwald Nybegynder
17. november 2013 - 11:11 #2
Oprettet nyt mere specificeret spørgsmål. Må gerne lukkes
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 12:35 #3
Det er i orden. Du lægger bare det næste indlæg som et svar og lukker igen.
Henvis gerne her til den nye tråd.
På forhånd tak.