Avatar billede skolevej321 Forsker
14. november 2013 - 18:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

email-hosting

Jeg skal etablere op til 4-6 mailadresser ude i byen.
Hidtil har jeg haft mails hos telenor med når jeg skifter til fiber går det ikke mere.
Jeg har et domæne som jeg evt. kan bruge.
Hvad skal jeg være sikker på at en evt. udbyder af den service jeg ønsker skal tilbyde - servicer.
Jeg kører ms outlook på pc-erne og alle mails skal kunne hentes derned. Desforuden skal der kunne hentes dubletter ned på evt. smartphones uden, at mails slette på mailserver før outlook har fået fat i dem!
Avatar billede nissen2630 Novice
14. november 2013 - 18:11 #1
hvad med gmail eller live mail.. De kan bekke bruge IMAP og POP3
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2013 - 18:41 #2
Tag gmail, og brug imap opsætning. Live-mail fra Microsoft er udgået - det er nu outlook.com - og Microsoft har skiftet ved de seneste Windows, så om outlook.com holder eller er en ny døgnflue er ikke til at sige.
Avatar billede skolevej321 Forsker
14. november 2013 - 18:50 #3
jeg er ikke interesseret i hverken gmail eller live-mail
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. november 2013 - 18:55 #4
Du skal bare bruge en udbyder der tilbyder imap.. hvilket er alle eller 99.99999% one.com er okay og dyre og også okay er meebox.dk
Avatar billede 2Mida Praktikant
14. november 2013 - 19:01 #5
unoeuro.dk supporterer både POP3 og IMAP og har et fornuftigt web interface.

Om mails skal slettes efter nedhetning sætter du selv op på outlook kontoen

Du skal ikke bruge "svar" - det er kun til accept af indlæg fra bidragsydere du kan bruge!
Avatar billede moddi100 Seniormester
14. november 2013 - 21:27 #6
Brug dit domæne uden tvivl - så slipper du for at skulle uddele dine nye mail-adresser blot fordi du skifter udbyder igen.

Men eftersom du allerede har et domæne, må du da også have mulighed for at have e-mail tilknyttet?
Avatar billede sve80 Nybegynder
14. november 2013 - 21:42 #7
Jeg har selv et domæne ved One.com og er meget tilfreds.

Jeg anvender IMAP på mailserveren, Outlook på mine pc'er samt Android smartphones. Fungerer perfekt, slettes en mail et sted, er den væk fra alle enheder, ligesom sendt post og andre mapper kan tilgås alle steder fra. Skal jeg på via en netcafé eller en andens pc, anvender jeg blot One.com's webmail. Jeg giver 300kr om året som inkluderer både domæne og 5Gb webhotel.

Med app'en Google Calendar Sync på mine pc'er er kalenderen også altid opdateret og synkroniseret på både pc'er og smartphone.
/Søren
Avatar billede Danhost Nybegynder
15. november 2013 - 07:47 #8
Hvis ikke du vil bruge de gratis tjenester som gmail eller hotmail, så skal du have fat i et webhotel / mailhotel, hvor kan du sætte din mail op som POP3 eller Imap, hos stort set alle udbydere.

Der findes mange mailhoteller i mange prisklasser, så det er op til dig, hvilken hosting udbyder du vælger.

POP3 er den ældste af de to og fungerer ved at posten hentes ned lokalt og dermed slettes al mail fra serveren. Det vil sige at du ikke kan se dine mails på både din telefon og computeren, hvis begge er sat op med POP3.
Og vælger du at sætte din mail op med POP3 skal du huske at tage backup af vigtige mails, når de kun ligger ét sted.

Jeg vil selv anbefale dig, at du sætter din mail op med Imap, da det er tovejs synkronisering. Så kan du se samme indhold på både din telefon, PC eller webmail. Intet bliver slettet fra mailserveren, så hvis du laver ændringer det ene sted, vil du også kunne se det på serveren.

Det eneste du skal være opmærksom på ved Imap er, at du kan løbe tør for plads i din indbakke. Så sørg for at vælge et skalerbart webhotel/mailhotel.

Er du i tvivl om, hvad du skal vælge, så vælg IMAP. For du kan altid ombestemme dig og lave det om til POP3 - Men vælger du at starte med POP3, så kan du ikke ombestemme dig og få de gamle mails flyttet over på serveren...

/Kathrine
Avatar billede skolevej321 Forsker
16. november 2013 - 23:07 #9
Jeg har valgt One.coms`s.
Spørgsmål:
1. Jeg vil i en periode køre med 2 mailadresser og så efterhånden udfase den ene til fordel for den nye. I mit mappekardotek i Outlook har mappen for min nye mailadresse lagt sig i bunden. Vil den kunne flyttes op eller omplacerer den sig når jeg slette min 10 år gamle mailadresse fra Outlook ?
2. Hvordan slette jeg mails fra systemet. Hvis jeg sletter mails på min pc kommer der en tynd vandret streg gennem mailen, hvad betyder det? Jeg har lagt mærke til at efter nogen tid forsvinder mail med den tynde streg. Sker der en synkronisering med webmailen når jeg sletter mailene på Outlook er det derfor der går et stykke tid?
3. Kan mobil sættes op til at opererer med 2 mailadresser?