Avatar billede Aveneon Nybegynder
13. november 2013 - 20:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nyt lydkort

Hej, jeg er på jagt efter et nyt lydkort... Dog er jeg lidt i tvivl hvad jeg skal kigge efter når det kommer til lydkort.

Har altid bare benyttet on board sounds, men nu er jeg rendt ind i problemer med det lyd-chip der sidder i mit bundkort.

Jeg ejer et efterhånden gammelt bundkort:
Gigabyte X58A UD3R 1.0
http://www.gigabyte.dk/products/page/mb/ga-x58a-ud3r_10/specs/

Så lydkortene skal helst være kompatible med det bundkort :)
Avatar billede Aveneon Nybegynder
14. november 2013 - 09:24 #2
http://www.gigabyte.dk/products/upload/products/1942/5575_6.jpg

Mit grafikkort sidder i den øverste PCi Express x16 port, hvilket gør at de 2 PCi Express x1 porte er pakket godt sammen, og ville skyde på det ikke ville vare smart at sætte lydkortet lige op af mit grafikkort.

Kan jeg sætte lydkortet i en PCi Express x16 port uden at det får for meget strøm eller lignende?
Avatar billede quakerzz Nybegynder
15. november 2013 - 10:40 #3
PCI Express*16 er beregnet til grafikkort.Du kan bruge slotte PCI*1 og PCI  til andre korte.Her er en link til lydkort,der
bruger PCI slot:
http://www.edbpriser.dk/lydkort/creative-sound-blaster-x-fi-xtreme-audio-id-377468.aspx
Avatar billede Aveneon Nybegynder
15. november 2013 - 16:34 #4
Har 4 PCi Express x16 porte... bruger 1.... Og har læst mig frem til at man sagtens kan sætte en PCi Express x1 i en x16 ... Så kan ikke se problemet? Hvilke foreskel gør det?
Avatar billede quakerzz Nybegynder
19. november 2013 - 19:30 #5
Behold points, samler ikke.
Avatar billede Aveneon Nybegynder
19. november 2013 - 22:10 #6
Tak for hjælpen igen ;)