Avatar billede kontakten Praktikant
13. november 2013 - 18:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søgemaskiner

Hej :)

Hvem ved noget om søgemaskiner? Om hvordan man opsætte de bedste resultater for ens egen hjemmeside.

Bruger man idag metadata i index.php
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2013 - 18:53 #1
metadata er fine at have med men har minimal (hvis overhovedet nogen) effekt for søgemaskinerne. Indgående links, god opbygning af din markup og godt unikt indhold er nok nogle af de vigtigste parametre.
Avatar billede kontakten Praktikant
13. november 2013 - 19:07 #2
Kan du uddybe lidt mere???

Vi har diskuteret om man fortsat bruger metadata til ens hjemmeside, for søgemaskiner som fx google.

Jeg mener at søgemaskiner idag søger på indholdet af hjemmesiden og IKKE i metadata

Her tænker jeg også på BT og Ekstrabladet, som har nye emner hver eneste dag.

Så hvordan opsætter man de bedste søgeresultater for ens hjemmeside?? Er der noget der kan henvises til????

På forhånd mange mange mange mange tak
Avatar billede LasseNielsen1893 Nybegynder
13. november 2013 - 19:27 #3
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2013 - 19:50 #4
Man bruger stadig meta - men omkring effekten over for søgemaskiner skal man ikke forvente det store. Når det er sagt skal du stadig sørge for at de overholder gængse regler, fx ingen dubletter, spam ikke osv.

Søgemaskinerne kigger primært på indhold og det er her din opbygning af markup er vigtig, fx ved brug af title-, h-, article, og section-tags.
Avatar billede kontakten Praktikant
16. januar 2014 - 15:06 #5
Avatar billede keysersoze Guru
16. januar 2014 - 15:37 #6
tak for hjælpen...