15. august 2001 - 14:10Der er
4 kommentarer og 1 løsning
Problemer med Lofting i 3DS viz
Jeg skal lave en bro i 3DS Viz, jeg har lavet profilen og linierne jeg skal lofte efter i AutoCAD, som 2D...... men når jeg så lofter i 3ds drejer broen istedet for at bue????? jeg tror at jeg har prøvet næsten alt for at løse problemet.... er det muligt at lave om på et objekts x,y,z axer så f.eks. z bliver til y ??? håber at i kan hjælpe
under modifier panel>deformation findes 4-5 knapper... prøv at anvend fit eller scale.
Et vindue dukker op. Øverst i vinduet befinder sig nogle knapper den første er aktiv... (den skal ikke være aktiv). Prøv så at lege lidt med hvad du nu kan finde på...
Hvis der ikke sker noget overhovedet, så prøv at lofte dine Shapes/Paths igen og for hver gang du add\'er en shape/path så gå ind i vinduet (den før nævnte vindue) og gør som jeg sagde før... det vil med næsten sikker garanti kunne løse dit problem.
Har prøvet, virker ikke...???? nu prøver jeg at lave en lige lofting og så bøje den efter en spline med pathdeform...... det går heller ikke så godt, gizmoen ligger sig i røven af broen, istedet for midt i, det vil sige at for at bøje broen bliver jeg nød til at flytte den, det ville være fedt hvis du har et forslag til den !!! :-) det er muligvis et RTFM spørs. men jeg kan ikke finde noget om den....
Når du har loftet - så prøv convert to editable mesh,og derefter bøje den. Jeg plejer altid at arbejde med et editable mesh - hvis jeg kan komme til det...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.