Avatar billede enl Nybegynder
15. august 2001 - 14:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Lofting i 3DS viz

Jeg skal lave en bro i 3DS Viz, jeg har lavet profilen og linierne jeg skal lofte efter i AutoCAD, som 2D...... men når jeg så lofter i 3ds drejer broen istedet for at bue????? jeg tror at jeg har prøvet næsten alt for at løse problemet.... er det muligt at lave om på et objekts x,y,z axer så f.eks. z bliver til y ??? håber at i kan hjælpe

Mvh. Enl
Avatar billede zerohero Nybegynder
16. august 2001 - 19:43 #1
under modifier panel>deformation findes 4-5 knapper... prøv at anvend fit eller scale.

Et vindue dukker op. Øverst i vinduet befinder sig nogle knapper den første er aktiv... (den skal ikke være aktiv). Prøv så at lege lidt med hvad du nu kan finde på...

Hvis der ikke sker noget overhovedet, så prøv at lofte dine Shapes/Paths igen og for hver gang du add\'er en shape/path så gå ind i vinduet (den før nævnte vindue) og gør som jeg sagde før... det vil med næsten sikker garanti kunne løse dit problem.

ZeroHero
Avatar billede enl Nybegynder
16. august 2001 - 21:14 #2
Har prøvet, virker ikke...???? nu prøver jeg at lave en lige lofting og så bøje den efter en spline med pathdeform...... det går heller ikke så godt, gizmoen ligger sig i røven af broen, istedet for midt i, det vil sige at for at bøje broen bliver jeg nød til at flytte den, det ville være fedt hvis du har et forslag til den !!! :-) det er muligvis et RTFM spørs. men jeg kan ikke finde noget om den....
Avatar billede zerohero Nybegynder
16. august 2001 - 21:35 #3
Når du har loftet - så prøv convert to editable mesh,og derefter bøje den. Jeg plejer altid at arbejde med et editable mesh - hvis jeg kan komme til det...

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
16. august 2001 - 21:36 #4
RTFM -> hvad betyder det???
Avatar billede enl Nybegynder
17. august 2001 - 09:38 #5
Det betyder \"Read the fucking manual\" :-)