Avatar billede samipedersen Nybegynder
11. november 2013 - 10:07 Der er 4 kommentarer

Gitterlinjer

Hej

Er det ikke nogen der kan hjælpe mig med at få mit excel2007 til at vise gitterlinjer.
Der er sat flueben i gitterlinjer under fanen "vis"!!! men  linjerne er ikke til at se på skærmen.
Har prøvet at genindstaller programmet, hvilket ikke har hjulpet. Måske kan det være farven eller lign.
Avatar billede ebea Ekspert
11. november 2013 - 10:51 #1
Hej! Gitterlinier kommer kun når du udprinter. Hvis du vil have dem permanent i arket, skal du bruge formattering, og vælge streger som er lavet som "gitterlinier", til at markere der hvor du ønsker dem.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. november 2013 - 11:06 #2
Hvis du vil have dem tydligere på skærmen, kan du prøve at øge zoom-faktoren i nederste højre hjørne....
Avatar billede vejmand Juniormester
11. november 2013 - 11:13 #3
Du kan også ændre farven:
Klik på Office-knappen øverst til venstre > Excel-indstillinger > Avanceret > Scroll ned til "Visningsindstillinger for dette regneark" > Flueben i "Gitterlinjer" og vælg farve.
Avatar billede samipedersen Nybegynder
11. november 2013 - 13:31 #4
Har prøvet denne fremgangsmåde, men så snart jeg starter et nyt regneark op er arket helt hvidt uden gitterlinjer. Der plejer at være gitterlinjer pr. default så man ikke skal ind og indstille det vær gang.