Avatar billede megalas Nybegynder
11. november 2013 - 06:57 Der er 1 kommentar

Anbefaling af ny wifi router

Hej, jeg står og skal købe mig en router  men er ikke helt sikker på hvor jeg får mest for pengene.

pt bruger jeg en gammel airport extreme som jeg har arvet men den er efterhånden ved at være meget ustabil.

Den nye router skal kunne dække en lille lejlighed ca 70 kvm samt kunne håndtere 4-5 (2 mobil og 3 laptops) enheder samtidigt, samt en airport express til at streame musik fra . Jeg kunne i bedste fald godt tænke mig en router der kan flashes med dd-wrt så der er lidt flere muligheder for et lege.

har i nogle gode anbefalinger?
Avatar billede chalde Seniormester
11. november 2013 - 07:58 #1
Køb en billig router der æder DD-wrt/tomato/openwrt/andet og behold din airport extreme som access point.
DD-wrt og lign. har stadig lidt issues med dualband routere (nogle fungerer problemfrit mens andre får random genstarter m.m).

Personligt købte jeg en billig linksys e900 og smed Tomato på den, idet min linksys wrt610n ikke ville lege særligt godt med DD-wrt eller andre. Den har nu fået rollen som AP.