Avatar billede LasseFrost Nybegynder
10. november 2013 - 00:54 Der er 4 kommentarer

Hjælp til valg af processer til laptop søges

Hej Eksperten.dk, jeg er ude i at skal have opgraderet min Packard Bell Easynote TS44HR, det jeg søger er en opgraderet cpu, lige nu sidder der en Intel Core i5 2.3 ghz.
Mit spørgsmål er så om det overhovedet kan lade sig gøre og hvilken processer jeg skal ud og kigge efter.

mvh
Lasse
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2013 - 08:08 #1
Hvis det er til spil du tænker på, så vil jeg da tro at dit grafik kort er flaskehalsen.
I øvrigt er opgraderinger af bærbare computere så længe vi taler om cpu og gpu jo nogle besværlige ting at uddføre, da de jo som regel er loddet på bundkortet.
Hvad med din ram mængde, og hvilken harddisk har du i?
Har du en almindelig harddisk vil du jo forøge performance ved at få en ssd i i stedet.
Avatar billede LasseFrost Nybegynder
10. november 2013 - 10:25 #2
Grafikkortet er et nvidia gforce 520 gtm, of jeg had en 500gb hdd i, of 8gb ddr5 ram. Jeg hare taget en test på systemrequirementslab.com om min computer kan køre det ønskede spil, den siger det eneste der halter lidt bagefter er mine processer.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2013 - 10:36 #3
Ok det ovverrasker mig lidt at det er på processoren den fejler.
Når man læser om computeren på nettet beskrives der noget om turbo boost. Kører du ikke med den funktion?
I turbo booost forhøjes clock frekvensen op til mellem 2,6-2,9 ghz
http://www.notebookcheck.net/Packard-Bell-Easynote-TS44-HR.62435.0.html
Avatar billede LasseFrost Nybegynder
10. november 2013 - 12:30 #4
Jeg ved ikke hvordan denne funktion kan slås til og fra, jeg vidste slet ikke den havde det.