Avatar billede Cedde Praktikant
09. november 2013 - 08:22 Der er 3 kommentarer

Inddeling af uge og måneder.

Er det muligt at lave form for skabelon til inddeling af uger og måneder i excel? Jeg har lavet en inddeling nu her: http://gupl.dk/703857/
Men da det kan være andre måneder der har 5 uger, kan inddeligen blive anderledes, så jeg ville hører om det kan inddeles på en nemmere måde end jeg har gjort.
Avatar billede finb Ekspert
09. november 2013 - 14:09 #1
1.
Flet aldrig celler

2.
Hvad spørger du om ?
Avatar billede natkatten Mester
10. november 2013 - 09:41 #2
Svaret er "ja, det er muligt". Men det er et større arbejde, hvis det skal laves i din egen skabelon, så det skal du nok ikke forvente, at nogen gør.

Men benyt konsekvent Excels datofunktioner til at håndtere datoer/uger/måneder. Du kan evt. starte med at kigge i den guide, som jkrons har lavet her på Eksperten:

http://www.eksperten.dk/guide/681

Jeg vil prøve at lede i mine "gemmer" og se om der findes en skabelon, som eventuelt vil kunne hjælpe dig.
Avatar billede Cedde Praktikant
14. november 2013 - 15:53 #3
Ja okay det kunne jeg forstille mig.
Ved du om der er mulighed for at koble uger og måneder sammen? Så man siger uge 1-4 er januar, 5-8 er februar osv.?