Avatar billede plippert Nybegynder
08. november 2013 - 13:56 Der er 2 kommentarer

Valg af NAS boks

Jeg vil gerne have mig en NAS, men jeg ved ikke hvilken jeg skal vælge og jeg har lidt svært ved at blive klog på om dem jeg finder kan noget af det jeg ønsker.

Ud over at være helt almindelig netværksdrev ville jeg gerne have at man kan connecte sin ipad/iphone til den, så billeder og videoer herfra bliver kopieret til NAS'en.
Derudover ville jeg gerne at den kan synkronisere med Google drive, så alle mine dokumenter (og billeder) som ligger på Google drive sikkerhedskopierer til NAS-boksen. Ellers skal min Google drive-mappe ligge som 'master' på min NAS.

Hvad størrelse angår, er det ikke et voldsomt behov og hvis der findes en der syncer med Google drive, behøver det ikke være med RAID.

Anyways, så kan jeg ikke helt finde den rigtige boks.
Avatar billede komputerdk Mester
09. november 2013 - 23:20 #1
du kan vælge at lave den selv, fx. har HP en ret billig server

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=790184 , hvilket dog er et større projekt..

Ellers har qnap

http://www.qnap.com/event/qts_4.0_v2/synchronization.php?lang_set=en&hf=0&m_nav_place=1&icon=1

http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn=5734

jeg har selv en Synology som jeg er rigtig glad for (men den har vist ikke google drev sync.
Avatar billede PrOz Nybegynder
01. juni 2014 - 20:01 #2
En Netgear ReadyUltra 2, er et udemærket valg, den er brugervenlig, har plads til 2 HDD, den køre bare, virkelig nem, den kan sættes op til netværk medie, FTP fra internet, eller general lager, bestemmer helt selv, kan også alle på en gang :)