Avatar billede rbjacobsen Nybegynder
15. august 2001 - 13:31 Der er 1 kommentar

virus

Jeg har idag været ude for at få aktiveret iloveyou-virusen på mit studie. Da jeg ikke ved hvad det var der skete får i lige hele forløbet:
Jeg sad nede i computerkælderen som jeg normalt ikke plejer at benytte, og skrev på en opgave. Jeg søgte samtidig litteratur på nettet men kunne ikke få artiklerne printet ud, og troede derfor at der måske var noget galt med adobe readeren ( det er trods alt en halv offentlig computer). Jeg tændte derfor en anden computer. Postprogrammet åbner automatisk hvilket er normalt, og pludslig ser jeg på den anden computer er der mail.....
Og der er mange, det er fra systemadministatorer rundt omkring, hvor mine mails er blevet returneret og nogle står der noget om virus.
Desuden ligger jeg mærke til at udbakken står og kører hele tiden så der altså sendes mails ud hele tiden.
Virusen er nu stoppet, og det viste sig at være en af de gamle iloveyou.
Mit spørgsmål er:
Kan det overhovedet lade sig gøre at aktivere virusen uden at åbne vedhæftningen?
Er der en slags preview funktion der kan aktiverer den slags filer når man åbner sit mailprogra´m (outlook 2000) uden at man ved det?
Hvilke foldere aktivere en sådan funktion?
Kan det evt. være en jeg skulle have kommet til at aktiivere tidligere?
Jeg fatter stadig ikke hvordan det kan ske.

På forhånd tak
Rasmus
Avatar billede Trez Seniormester
15. august 2001 - 17:13 #1
Der er så vidt jeg ved kun en virus i omløb pt. der kan aktiveres bare man previewer den, og det er SirCam virusen som ved en fejl blev spredt af FBI da de skulle teste noget udstyr *GGG*

Hvordan den fungere ved jeg ikke, men alle AV programmer kan fange den med den nyeste opdatering.

/Trez