Avatar billede Libra88 Nybegynder
06. november 2013 - 21:57 Der er 6 kommentarer

Råd til gendannelse af slettede billeder på SD kort?

Hej.

Jeg har efter overførsler fra SD til harddisk, opdaget at en del, nok omkring 400-600 ferie-billeder, ikke blev overført. Jeg har i min tro troede at alt blev overført, og derfor har jeg slettet ALT på SD kort.

SÅ - Efter søgen på nettet efter programmer fundet en del gendannelsesprogrammer.

Jeg har blandt andet fundet:

- Recuva.
- PC Inspector File Recovery.

De to programmer, Gendanner ikke alle billeder fra kortet. Og kun 1/3 del af billeder kan vises, hvor imod resten ikke kan. (pga fejl, overskrevet filer og bla bla bla, hvilket ikke passer, for...)

jeg har bagefter prøvet to andre programmer, som viser ALT men kan ikke gendannes uden køb af programmet:

- Remo Cover
- Stellar Phoenix Photo Recover.

Den sidste Viser alt og meget nem at bruge. men koster 300 kr. Og jeg ved ikke om programmet i sidst ende er troværdigt.

Jeg sidder derfor og er pisse frustreret over at jeg ikke kan se alt på de gratis versioner af programmet, når jeg kan med de to sidste.

What to do?? Skal jeg købe programmet/-erne eller ej? Eller er der et andet bedre program som er bedre?
Avatar billede Libra88 Nybegynder
06. november 2013 - 22:00 #1
Jeg kan godt se at det er nok en anelse for meget med de 200 point. Men jeg er så desperat for at få de billeder tilbage.

Bare et program ud over de to første, som kan få de sidste billeder, ville være GULD for mig.

På forhånd, tak :)
Avatar billede bakgerding Nybegynder
07. november 2013 - 17:01 #2
Der findes flere programmer.

Bl.a.:

Rescue Pro Deluxe

Easeus Data Recovery

R-studio

og til sidst Getdataback for FAT and NTFS.

man bliver nød til at betale lidt for de programmer, man vil bruge eller finde en piratkopi,, eller noget helt tredje kende nogen som kan gøre det.

Hvis man ikke ønsker at gøre dette selv.

Kan man kontakte diverse virksomhed, som er eksperter i dette.

Eller kontakte sin lokale elgiganten og betale dem for at gøre det.
Avatar billede Export Nybegynder
07. november 2013 - 22:12 #3
Pc Inspector har jeg ofte brugt til gendannelse af filer fra slettet SD kort. Har endda genskabt billeder fra et formateret kort. Der var kun 2 ud af 231 billeder jeg ikke fik.

Hvorfor de ikke kan vises kan skyldes at der er skrevet til kortet efterfølgende, og så vil du muligvis ende op med samme resultat selvom du betaler de 300,- for et program.
Avatar billede jesperodde Mester
20. april 2020 - 14:18 #4
Jeg vil gerne hægte mig på her. Jeg har brugt Testdisk på mit sd kort og har også fået mine videofiler tilbage (mp4) Men de er nu i et format, der ikke kan afspilles. De hedder mp4 og THM og starter nu alle med _

Skal man altså bagefter konvertere dem?

Vh
Jesper
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. april 2020 - 15:28 #5
Det var da en gammel tråd du bringer til live.
Jeg har haft gode erfaringer med sandisk rescuepro - der er fulgt med ved køb af usb-key og SD kort fra Sandisk. Prisen ved rent softwarekøb på nettet ser dog ud til at være urimeligt højt - meget mere end jeg gav for sd kort og usbkey med 1 og 2 års software.

_ som start i navn tyder på det er slettede filer genskabt. Prøv eventuelt at åbne dem med irfanview - den giver i nogen tilfælde ekstra oplysninger om problem filer.
Avatar billede jesperodde Mester
21. april 2020 - 11:38 #6
Tak for det, Kurt.
Jeg tror jeg må lukke den her. Det er ikke vigtigt nok for mig til at bruge meget tid på.
vh Jesper