Avatar billede Libra88 Nybegynder
06. november 2013 - 18:06 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Gendan slettede billeder fra SD kort

Hej.

Jeg har efter overførsler fra SD til harddisk, opdaget at en del, nok omkring 400-600 ferie-billeder, ikke blev overført. Jeg har i min tro troede at alt blev overført, og derfor har jeg slettet ALT på SD kort.

SÅ - Efter søgen på nettet efter programmer fundet en del gendannelsesprogrammer.

Jeg har blandt andet fundet:

- Recuva.
- PC Inspector File Recovery.

De to programmer, Gendanner ikke alle billeder fra kortet. Og kun 1/3 del af billeder kan vises, hvor imod resten ikke kan. (pga fejl, overskrevet filer og bla bla bla, hvilket ikke passer, for...)

jeg har bagefter prøvet to andre programmer, som viser ALT men kan ikke gendannes uden køb af programmet:

- Remo Cover
- Stellar Phoenix Photo Recover.

Den sidste Viser alt og meget nem at bruge. men koster 300 kr. Og jeg ved ikke om programmet i sidst ende er troværdigt.

Jeg sidder derfor og er pisse frustreret over at jeg ikke kan se alt på de gratis versioner af programmet, når jeg kan med de to sidste.

What to do?? Skal jeg købe programmet/-erne eller ej? Eller er der et andet bedre program som er bedre?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2013 - 18:50 #1
TestDisk?
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Har ikke selv erfaring med programmet, men andre har henvist til det herinde. Ved ikke om det evt kan hjælpe dig?
File Scavenger?
http://download.cnet.com/File-Scavenger-Data-Recovery-Utility/3000-2094_4-10028488.html
Har jeg heller ikke prøvet, men hørt omtalt herinde af en bruger
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 20:57 #2
Testdisk skal køres som Administrator.
Avatar billede Libra88 Nybegynder
06. november 2013 - 21:55 #3
Testdisk kan jeg ikke finde ud af. Det kan være at det skal køres som administrativt.. hvilket jeg ikke kan finde ud af :/

FileScavenger kan jeg heller ikke ..

Jeg lukker tråden og opretter igen, med højere point. Tak for jeres svar :)
Avatar billede Libra88 Nybegynder
06. november 2013 - 21:55 #4
jj
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 22:05 #5
Du må have misforstået noget, højere point er ikke nødvendigt for at få mere hjælp:)
Avatar billede Libra88 Nybegynder
06. november 2013 - 22:15 #6
Iiih.. Du må ikke pine mig mere nu, jeg lider allerede :p
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 22:23 #7
Ok :)
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 22:25 #8
Ps. Hvad med Recuva, den grønne er gratis http://www.piriform.com/recuva
Avatar billede Libra88 Nybegynder
06. november 2013 - 22:39 #9
Den grønne? Hvad var det for en som jeg har brugt? Den viste ikke alle billeder som de to sidstnævnte programmer?
Avatar billede Libra88 Nybegynder
06. november 2013 - 22:41 #10
Tror du den grønne er bedre?

For har prøvet recuva - kæmpe minus. Men ved ik om der er flere slags i recuva? :S
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 22:49 #11
Beklager jeg sidder vist og halvsover. Du har jo brugt Recuva.
Den grønne er gratis, den røde kræver betaling.
Men hvis du er interesseret, kan jeg guide med Testdisk. Det er ikke svært, og så lærer du noget nyt:)
Avatar billede Libra88 Nybegynder
06. november 2013 - 23:06 #12
Jo tak, det lyder godt. Men hvordan gør vi det?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 23:20 #13
Du downloader Testdisk, åbner den, og følger billedet. Hvis du henter noget, så hent det til en anden partition eller USB key.
Du skal bare spørge løs: http://peecee.dk/upload/view/425231
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 23:21 #14
Ps. Klik i det blå felt foroven "Vis det originale billede" ellers er det for småt.
Avatar billede Libra88 Nybegynder
06. november 2013 - 23:31 #15
Ok. Super. Jeg skal nok prøve mig frem :)

Jeg opdaterer dig, hvordan det går. Godnat :)
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 23:39 #16
Godnat:)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. november 2013 - 06:59 #17
Kommer vi dertil, kan du også prøve GetDataBack: http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

For 4-5 år siden var de det bedste program du kunne få fat på.
Det er godt nok en betalingsudgave, men du kan få lov at teste og åbne de enkelte filer den kan finde, før du beslutter dig at købe det. Skal man kun gendanne nogle få filer, kan man dermed "snyde" og selv gemme de "test-åbnede" filer et nyt sted.

Du skal nok brug den der hedder FAT til dit SD-kort.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2013 - 15:46 #18
Fortsættes der her, eller skal vi her over?  http://www.eksperten.dk/spm/987778
Avatar billede Libra88 Nybegynder
07. november 2013 - 16:12 #19
Jeg har prøvet data recovery programmet.
Det virkede ikke. Jeg skal prøve testdisk når jeg kommer hjem :)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2013 - 16:21 #20
#18
Jeg havde ikke set det nye spørgsmål, men mente at der ikke var grund til at oprette et nyt, bare på grund af point. Spørger havde jo den misopfattelse, at flere point gav mere kvalificerede svar.
Så jeg mente, at vi bare kunne fortsætte her.
Men hvilked spørgsmål som skal køre videre, må spørger jo afgøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2013 - 16:27 #21
For min skyld kan vi godt fortsætte her. Synes bare det er noget rod at have to spørgsmål åbne.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2013 - 16:35 #22
Det har du fuldstændig ret i. spørger bør vælge. Det her spørgsmål er jo faktisk lukket, så det er måske også lidt min skyld at det fortsætter, men som skrevet, jeg kendte ikke det nye.
Avatar billede Libra88 Nybegynder
07. november 2013 - 19:48 #23
Jeg er i gang med Testdisk. Jeg opdaterer jer, hvordan det er gået :)
Avatar billede Libra88 Nybegynder
07. november 2013 - 21:21 #24
Hej!!

Jeg er nu i gang med testdisk. :)) Og det ser ud til at det virker.

MEN.. Den har nu samlet 538 filer, og den har ikke rykket sig siden i en time.

Nogen forklaring på det?
Avatar billede Libra88 Nybegynder
07. november 2013 - 21:34 #25
Jeg il gerne nævne at de billeder som er gendannet, er dem jeg har i forevejen.

Jeg er på udkig efter specifik 20 billeder ud af de omkring 400-600 som jeg også mangler. Men de 20 er bare vigtigst. Jeg krydser fingre for at programmet kan finde dem XX :)
Avatar billede Libra88 Nybegynder
09. november 2013 - 22:07 #26
Så er jeg tilbage. Undskyld det sene reaktion.

Men. Jeg har kastet mig ud i TestDisk'en. Super gendannelsesprogram. Dog har den ikke hentet de specifike 20 billeder som er mere end guld værd. Sådan kan det vel gå. :))

Dog synes jeg at det har været sjovt at gendanne billeder fra andre SD kort. - Det har været som en leg for mig.

H339 - Du må gerne smide svaret :)) Og tak for hjælpen. :D
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2013 - 12:32 #27
Velbekomme:) Nu kan man jo ikke lægge svar her, når du selv allerede har svaret og lukket. Det er ligemeget for mig, jeg samler ikke på point.
Men faktisk var det 220661, som foreslog Testdisk, så hvis du får lyst, kan du jo oprette et spørgsmål med point til ham. Hvis du gør det, så hus at referere til adressen her. M.v.h.