Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 08:20 Der er 4 kommentarer

Disk er 100% optaget af tjenestevært - lokalt system

Hej

Jeg har nu i en længere periode oplevet proportionelt stigende opstartstid på min PC (Lenovo Z500 - i7-3632QM, 8gb RAM, 1TB HDD)
Når den er kommet ind til startskærmen, går der op mod 3-4min, før den er klar til at foretage en handling, som at åbne internettet.
Processer i joblisten ser oftest sådan her ud: http://billedeupload.dk/?v=PFSg2.jpg

Nogen der har erfaringer med dette problem?

Mvh. Frederik
06. november 2013 - 08:41 #1
Velkommen til E ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2013 - 08:51 #2
Det drejer sig om Windows 8. Mere bestemt Windows 8.1.
Avatar billede Alcz Nybegynder
12. december 2013 - 15:44 #3
Synes ikke det særligt hjælpsomt at Frederik bliver påbudt han skal skrive styresystem, som man udemærket kan genkende som windows 8 hvis man gad og kigge på hans screendumb - også bagefter får han ikke en hjælpende hånd til hans problem.

Hey Frederik, jeg sidder selv med samme problem. Det kan have noget at gøre med Superfetch processen eller at der forekommer en indexering når du tænder og logger på computeren. Derudover kan det have noget at gøre med at Windows 8 backer dine filer ved systemændringer. Der kan ligge scheduleded tasks som trigger ved bestemte lejligheder.

Folk er generelt på bar bund i den her problemstilling og det er et problem som flere windows 8 brugere oplever. Jeg opdaterer hvis jeg hører noget.

Mvh Al :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2013 - 15:50 #4
Hej Al

Tak for henvendelsen. Jeg lavede en stor defragmentering af alle mine drev, og det hjalp på det. Jeg gætter på, at defragmenteringen gav anledning til, at min memory kunne indekseres bedre, og har nu optimeret ydeevnen.
Jeg har dog i mellemtiden købt mig en Samsung SSD, som jeg kæmper lidt med, da Windows 8 ikke er så nemt at overføre. Jeg ved snart ikke, hvad jeg synes om Windows 8, da det har kostet mig en masse tid og besvær.

Mange tak forkommentaren ellers.

Mvh. Frederik.