Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
04. november 2013 - 21:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

JAVA-opdatering mislykkes

Hej
En bærbar. Windows XP. MS Internet Explorer. Opera.
Det er hovedrollerne i det drama, der er udspillet for at installere den seneste Java-opdatering.
Vi forsøgte først at opdatere, da Nem-ID-problemet VAR løst, og der blev givet grønt lys.
Tilsyneladende går alting rigtigt til - men så slutter det med en fejlmeddelelse: at filen C:/dok../../../Sun/Java/jre1.7.0_45/jre1.7.0_45.msi is corrupt.

Vi har afinstalleret alle tidligere (og nuværende)Java-opdateringer.
Vi har renset både HD og register. Slukket og tændt igen.
Det ender hver gang med samme fejlmeddelelse.

Nu trænger vi til et godt råd. :-)

Venlig hilsen
Jørgen Carlsen
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2013 - 21:12 #1
Hej Jørgen.
Hvordan har du fjernet den?
Prøv evt at bruge JavaRa:
http://singularlabs.com/software/javara/
Og så derefter installere en frisk version
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2013 - 21:13 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2013 - 21:40 #3
og hent java ned til offline installation, så maskinen ikke skal tilgå nettet undervejs i opdateringen
http://java.com/en/download/manual.jsp
Hent Windows Offline (32-bit) ned på maskinen, og derefter dobbeltklik på den hentede fil.
Avatar billede milter Ekspert
04. november 2013 - 21:54 #4
Jeg har lige for et par timer siden opdateret til version 7 Update 45 med den offline version, claes57 linker til, uden problemer.

Af nysgerrighed undlod jeg at fjerne den gamle version, og efter opdateringen var 7.45 den eneste version på computeren.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2013 - 01:36 #5
Jeg mener at default idag er at version 7 update X+N fjerner version 7 update X.

Der er ikke ret mange som virkeligt vil have 2 Java 7 versioner (i samme bitness).

Der var nogen enkelte versioner (tilbage i version 6 noget mener jeg) hvor de lagde ind ved siden af. Brugerne var ikke begejstrede over lige pludseligt at have 10 Java versioner.

Men det er lang tid siden nu.
Avatar billede milter Ekspert
05. november 2013 - 21:41 #6
#5.

Oracle stoler tilsyneladende ikke selv helt på, at opdateringer kan klares uden komplikationer, når de selv fremhæver det her:

"We highly recommend that you uninstall all older versions of Java from your system."

http://www.java.com/en/download/faq/remove_olderversions.xml
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2013 - 21:51 #7
Eller saa taler de om Java 6 der.
Avatar billede milter Ekspert
05. november 2013 - 23:35 #8
Måske, men den første 7'er blev vist introduceret i 2011. Jeg har haft flere af dem på mine computere, selv om et par stykker nok er blevet skudt over. Hver gang (undtagen i går) har jeg fulgt Suns og derefter Oracles anbefaling om at fjerne den foregående og andre versioner :-)

https://java.com/en/download/faq/release_dates.xml

Men det er da kun dejligt, hvis installationen af en ny nu automatisk fjerner den gamle :-)
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
21. november 2013 - 09:38 #9
Hej
Tak for hjælpen.
Problemet er løst.
mvh J. Carlsen
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2013 - 15:32 #10
Det er fint, men hvad løste dit problem?
Har du selv løst problemet uden hjælp fra os?
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
21. november 2013 - 19:33 #11
Så vidt jeg har fået det beskrevet, blev der lavet nogle andre indstillinger i browseren / internetindstillingerne således, at den
hentede java-version godt ville lade sig installere.
mvh J. Carlsen