Avatar billede Jan19872 Nybegynder
04. november 2013 - 17:33 Der er 3 kommentarer

Hjælpppp

TEKST:
Hr. Lund hjælper nogle af sine fortravlede naboer med at slå deres græsplæner. En af naboerne, Andersen, har en trapezformet plæne, hvor længden af de to parallelle sider er 28 meter og 53 meter, og afstanden mellem disse to sider er 25 meter.

SPØRGSMÅL:
Hvad får Hr. Lund for at slå denne plæne, når Andersen betaler 25 øre pr. m2??
Avatar billede Jan19872 Nybegynder
04. november 2013 - 17:40 #1
Og så lige næste hvis det lyster ;)

Familien Lund har også familien Skov som naboer. Lund har en kvadratisk græspælne og Skov har en cirkel plæne.
En dag, da Lund og Skov begge er ude og klippe plænernes kanter, opdager de, at de to plæner har nøjagtig lige store omkredse

SPØRGSMÅL:
Beregn radius i Skovs plæne, når siden i Lunds plæne er 7,75 meter
Avatar billede Boejden Seniormester
07. november 2013 - 14:58 #3
r= 5m