Avatar billede rasmuso Seniormester
03. november 2013 - 20:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Clonezilla, failed to clone

Hej eksperter
jeg har brugt Clonezilla, rigtig mange gange, laver et image, således at jeg kan bytte de to harddiske og "bare" køre videre som intet var hændt - herligt!
men, nu: efter ca. 94% backup skriver den på skærmen: [11026.552729] ata3.00: error: [UNC]
ny adr. ata3.00: configured for UDMA/133
ny adr. ata3: EH compleded
ny adr. ata3.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action oxo
+ masser af tilsvarende linier med nye adr.
hvad gør jeg?
har kontrolleret begge harddiske for fejl med Windows' fejlsøgning & defragmentering, uden held!?

håber på nogle gode ideer??

mvh
Rasmus O.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2013 - 20:21 #1
Du burde måske tjekke diskene for fejl i diskoverfladen.
Har selv brugt HD Tune før til det, men der findes også andre alternativer.
Hard Disk Sentinel er blevet omtalt her flere gangre, og man kan hente en trial af programmet.
Link til siden: http://www.hdsentinel.com/download.php
Jeg har ikke selv aprøvet dette program
Avatar billede rasmuso Seniormester
07. november 2013 - 19:50 #2
hej 220661
tak for svar, jeg har hentet en trial af programmet, der viser der er 1% fejl på harddisken, ØV!
jeg prøver at læse mere om programmet.
giv venligst et svar så du kan få point.

mvh
Rasmus O.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2013 - 20:46 #3
Dette er et svar.