Avatar billede eumenides Nybegynder
31. oktober 2013 - 14:43 Der er 2 kommentarer

Automatisk download af lille tekstfil, dagligt

Findes der et program som kan downloade en tekstfil fra den samme internet adresse hver dag eller eventuelt indstilles til at downloade med forudindstillet frekvens?
Skal helst være så man kan indstille den til at navngive filen med eksempelvis "filnavn+ddmmåå+ttmm" så man altid kan kende de forskellige udgaver fra hinanden.

Den typiske filstørrelse er mindre end 1MB og kan manuelt downloades på mindre end et sekund.

Lad mig vide hvis der er brug for flere oplysninger.

Bimme
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2013 - 15:45 #1
et lille vbscript
http://staheri.com/my-blog/2013/january/vbscript-download-file-from-url/
kan hente en fil - det kan så tilrettes, så dato indsættes i filnavnet når den gemmes - du bør dog vælge ååmmdd, så filer kan sorteres i datoorden.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2013 - 15:49 #2
og du bruger opgavestyring i windows til at køre scriptet efter dit valg automatisk.