Avatar billede mick Nybegynder
15. august 2001 - 12:45 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Foretruket betaling ved eHandel?

Findes der nogle undersøgelser på hvilken betalingsform privatkunder foretrækker ved net-handel. F.eks. Opkrav, Dankort, Kreditkort, Faktura etc.

Vi overvejer at indgå en aftale med eCredit, som i praksis betyder at kunden får leveret vare/tjeneste af os, mens eCredit fakturerer kunden, og overtager hele fordringen herefter. Er det nogen som har nogle synspunkter på dette?
Avatar billede disky Nybegynder
15. august 2001 - 12:46 #1
det lyder som en nem løsning for jer, men det gør det jo nok ikke gratis.
Avatar billede steel-shark Nybegynder
15. august 2001 - 12:47 #2
jeg ville personligt betale pr. efterkrav (giro eller ligende)
da jeg ville føle at det er sikerest...

men jeg ved dog at folk der har betalt med Visa, dan, Master osv. ikke har fortrut og ville gøre det igen!!
Avatar billede disky Nybegynder
15. august 2001 - 12:50 #3
jeg bruger altid mastercard i udlandet, og dankort herhjemme.

Men jeg gør det ikke ved firmaer man aldrig har hørt om.

At betale med efterkrav, er ligesom at forære postDK en stor pose penge hver gang, og det nægter jeg ganske enkelt.

Og sikkert er det ikke, for når du har betalt og kommer hjem og opdager du har købt en mursten i stedet for et 4000,- geforce gfx kort, hvad gør du så ?
Avatar billede mick Nybegynder
15. august 2001 - 12:52 #4
disky> Ja, det er nemt og sikkert for os, men som du siger så er det ikke gratis. Men det er dog heller ikke alt for dyrt.

steel-shark> Mange foretrækker nok opkrav, ja. Men vi har erfaret en tendens i retning af at kunden ønsker at \"føle på varen\" før han betaler, noget som jo opfyldes med en fakturaløsning. Det er muligt dette bare er vores opfatning, og det var egentlig derfor jeg var ude efter nogle undersøgelser om dette.
Avatar billede mick Nybegynder
15. august 2001 - 12:52 #5
Som disky skriver : \"Og sikkert er det ikke, for når du har betalt og kommer hjem og opdager du har købt en mursten i stedet for et 4000,- geforce gfx kort, hvad gør du så ?\"
Avatar billede steel-shark Nybegynder
15. august 2001 - 13:01 #6
i har misforstået når jeg siger pr efter krav mener jeg at du får det du betaler for oførst og betaler inden for en ca. 30 dage
de bruger det samme hos dragons-lair.dk
Avatar billede koep Nybegynder
15. august 2001 - 13:02 #7
Jeg betaler ALTID med mine VISA/DANKORT det er klart det smarteste og man plejer at spare lidt ved det
Avatar billede disky Nybegynder
15. august 2001 - 13:04 #8
steel-shark:

Nej du har misforstået noget.

Efterkrav er at man betaler for at få pakken udleveret hos post danmark.

Det du snakker om er kredit, der er en kæmpe forskel !!
Avatar billede steel-shark Nybegynder
15. august 2001 - 13:06 #9
sorry så har jeg mis for stået det håber i tilgiver mig!!!
Avatar billede disky Nybegynder
15. august 2001 - 13:08 #10
:-)
Avatar billede steel-shark Nybegynder
15. august 2001 - 13:13 #11
øhhh jeg mente at jeg har åbent bart misforstået det!!!
Avatar billede annikadk Nybegynder
15. august 2001 - 13:23 #12
Alt efter stedet betaler jeg dankort/visa eller efterkrav.
Har da også overført hvis jeg har stolet på stedet.

Har ikke oplevet noget negativt nogle steder fra endnu, så det er jo godt nok :)
Avatar billede mick Nybegynder
15. august 2001 - 13:29 #13
F... blev netop ringet op af en slimede annoncesælger fra QXL.com. Jaja, de tager nu ikke altid et nej for et nej. Er jeg den eneste som føler at annoncesælgerer er blevet betydelig mere agresive i løbet af det sidste års tid?.

I skriver at i betaler med kort, og dette er jo en rimelig sikker løsning for både butik og kunde. Men hvad hvis du havde muligheden for at betale her og nu med kort, eller få 10 dages kredit, hvilken løsning havde du så valgt?
Avatar billede disky Nybegynder
15. august 2001 - 13:30 #14
Alle internet firmaer er pressede, og derfor bliver deres sælgere mere og mere iriterende !

Jeg havde betalt med dankort,

Pas meget på med kredit, hvis folk ikke betaler skal du til at bøvle med rykkere, og inkasso osv.
Avatar billede mick Nybegynder
15. august 2001 - 13:37 #15
disky> Det er klart at kredit er risikofyldt for butikken, men det er jo nettop det problem vi løser med eCredit (www.ecredit.dk).

- Kunden bestiller hos os
- Vi sender varene til kunden
- Vi sender fakturainformation til eCredit
- eCredit sender faktura til kunden
- eCredit betaler oss hele fakturabeløpet (minus gebyr)
- eCredit har overtaget alt ansvar/risiko når det gælder at få penge ud af kunden.

I praksis vil det sige at vi kan være fuldstændig ligeglade med om kunden betaler eller ikke, for vi får vores penge uanset.

Men hele pointen er jo, at eCredit ikke gør dette gratis, og vi ønsker ikke at bruge masse penge på dette, hvis kunden aligevel hellere vil betale med kreditkort.
Avatar billede disky Nybegynder
15. august 2001 - 13:39 #16
tilbyd dem begge dele :)
Avatar billede mick Nybegynder
15. august 2001 - 13:45 #17
disky> Det er jo klart at det ville være den bedste løsning, men nu er det sådan at både eCredit og kortselskaberne tager et relativt stort månedsgebyr for at være tilsluttet tjenesten. Så derfor er det pt. ikke aktuelt at tilbyde begge løsninger.

Det kan godt være at jeg har set mig lidt blind på kredit løsningen, men jeg har svært ved at se hvilke fordele kunden får ved betaling med kort, som han ikke får ved betaling på kredit.
Avatar billede axor Nybegynder
27. august 2001 - 14:25 #18
Køber selv med VISA, og har aldrig haft problemer, syntes iøvrigt at det er det nemmeste - hvad er fordelen ved at handle på nettet hvis du bagefter skal betale via netbank eller på påsthuset...